ایلام -ایرنا- اقشار مختلف مردم مرزدار دهلران در یک اجتماع باشکوه، نفرت و انزجار خود را با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و ترور سید مقاومت و همچنین حمایت از جبهه مقاومت را نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا، مردم دهلران عصر روز یکشنبه با حضور گسترده و پرمعنای خود و با حمل پلاکاردها و دست نوشته‌هایی در محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی جنایات این رژیم منحوس را در نسل کشی و کودک کشی در غزه و فلسطین محکوم کردند.

مشت‌های گره کرده و انسجام و وحدت دهلرانی‌ها حاکی از این بود که امت اسلام و به‌ویژه مردم ایران، در عزم خود برای مقابله با رژیم غاصب اسرائیل و حامیان آن، کوتاه نخواهند آمد.

عصر امروز، پیر و جوان، زن و مرد یکصدا با ندای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا جنایات اسرائیل غاصب در غزه و کشتار مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند.

فرماندار ویژه دهلران در این مراسم، اظهار کرد: شهید سیدحسن نصرالله، انسانی وارسته، ولایت‌مدار و حاضر در معرکه نبرد بود و بنیان مقاومت را برای همیشه ماندگار کرد.

لطیف صادقی با بیان اینکه شهید سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان، معنای لبیک یا حسین(ع)، را برای ما معنا کرد، افزود: معنای لبیک یا حسین(ع) یعنی سر فرزندت را در دامن بگیری و بگویی فرزندم فدای تو، لبیک یا حسین(ع) یعنی فدا شدن در راه حق و حقیقت و فرزندانت را برای جهاد در راه خدا فدا کنی و خود هم شهید راه حق و دفاع از مظلومان در برابر ظالمان زمان شوی.

وی تاکید کرد: شهادت ملت‌های اسلامی را بیدارتر می‌کند، امروز فرهنگ حسینی ماندگارتر شده و با شهادت سید حسن نصرالله، جهاد و مقاومت بیشتر از گذشته ماندگار خواهد بود.

فرماندار ویژه دهلران با قدردانی از حضور آگاهانه مردم در این مراسم، اظهار کرد: این شخصیت بزرگ در سال‌های گذشته از عظمت و اقتدار مردم منطقه دفاع کرد و در وسط میدان نبرد حضور داشت و جانش را برای ارزش‌ها و دفاع از دین و مردم فدا کرد و نامش برای همیشه در تاریخ جاودان خواهد ماند.

صادقی با قدردانی از رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور برای اعلام پنج روز عزای عمومی در کشور اظهار کرد: مردم مرزدار و ولایت مدار دهلران با این حضور، پایبندی خود را به نظام و ولایت نشان داده و امروز در جای جای ایران اسلامی، ملت‌های مسلمان و آزاده جهان شاهد عزاداری برای رهبر مقاومت است.

امام جمعه دهلران نیز در این اجتماع با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و محکومیت جنایت رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار کرد: رژیم دیوانه و سفاک صهیونیست نشان داد که به کودک و مردم بی گناه هم رحم نمی کند و با ترورها و همچنین ترور سید حسن نصرالله، چهره زشت و منفور این رژیم غاصب در جهان بیش از پیش نمایان شد.

حجت الاسلام سید محسن موسوی بر مصمم بودن ملت ها و مسلمانان و جبهه مقاومت در مقابل وحشی گری این رژیم غاصب تاکید کرد و گفت: راه مقاومت ادامه دارد و این رژیم غاصب یک حیوان هار است.

وی افزود: سازمان ملل باید به خود بیاید و امت‌های اسلامی با وحدت در کنار هم در دفاع از جبهه مقاومت پایبند باشند.

به گزارش ایرنا، مداحی، اجرای عزاداری و یزله عربی، سینه زنی، قرائت قطعنامه سراسری و آتش زدن پرچم رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا از دیگر برنامه‌های اجتماع ضد صهیونیستی مردم غیور دهلران بود.