ایلام - ایرنا - یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم گفت: شهید سید حسن نصرالله یکی از فرماندهان شجاع و اسوه مقاومت بود که صداقت و فداکاری و روح ولایت‌ پذیری در وجود او متجلی و مبرهن بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ اردشیر اکبری شامگاه یکشنبه در جمع مردم شهرستان آبدانان با تبریک و تسلیت عروج ملکوتی سید سرافراز جبهه مقاومت اظهار کرد: شهادت مظلومانه این سردار فداکار اسلام و سردار وفادار جبهه مقاومت به دست شقی ترین عناصر و پلیدترین موجودات روی زمین قلوب دوست داران جهانی ایشان را سرشار از غم و اندوه و مملو از تنفر و انتقام نسبت به رژیم صهیونیستی کرده است .

وی شهید سیدحسن نصرالله را روح جبهه مقاومت دانست و افزود: برخلاف تفکر مذموم و برداشت شیطانی سردمدار سفاک رژیم جعلی اسرائیل، دنیای بدون این شهید شورانگیز و سرباز بی تکلف ولایت عرصه آرام و ایام خوشی برای متجاوزان و قاتلان بدسیرت او نخواهد بود و آنان باید منتظر آتش خشم و صاعقه سوزناک شاگردان و همسنگران آن عاشق سالک باشند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تدین ، تقوا ، فداکاری و شجاعت را از صفات بارز شهید سیدحسن نصرالله عنوان کرد و یادآور شد: اقدام بجا و مبارزه مقدس او با رژیم جعلی و خون آشامان اسرائیل برگرفته از قیام الهی و خدا گونه حضرت امام حسین علیه السلام بود و به همین خاطر نام و نشان و یاد شهید مقاومت در حافظه تاریخ جاودانه و ماندگار خواهد ماند.

سرهنگ اکبری با اشاره به جنایات متعدد و اقدامات هنجار شکنانه غده سرطانی اسرائیل با حمایت همه جانبه آمریکار در جهان اسلام اضافه کرد: حفظ کیان و تمامیت ارضی سوریه و سرزندگی انتفاضه فلسطین و شور نشاط عملیاتی در جبهه مقاومت اسلامی در کنار تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب و هوشمندی و قدرت طراحی سردار حاج قاسم سلیمانی، مدیون عزت و اقتدار و از خود گذشتی و دور اندیشی شهید سیدحسن نصرالله و نفس پاک و خلوص نیت او و همرزمانش در تشکیلات مستحکم و مجاهدان حزب الله لبنان است.

در پایان این تجمع که در مسجد جامع شهر آبدانان برگزار شد، شرکت کنندگان با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، و فلسطین پیروز است اسرائیل نابود است، تنفر و انزجار خود را از جنایات این رژیم جعلی در لبنان و فلسطین اعلام کردند.

شهرستان آبدانان با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرقی ایلام قرار دارد.