تهران – وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر با افزایش حملات به کادر مراکز بهداشتی و درمانی، باعث شهادت ۱۴ نیروی امدادرسان شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های لبنان، وزارت بهداشت این کشور با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: در جریان حمله نظامیان اشغالگر به یک مرکز درمانی و درمانگاه دفاع مدنی در روستاهای الطیبه و دیرسریان در جنوب این کشور، چند نیروی امدادرسان به شهادت رسیدند. همچنین حملات شب گذشته اشغالگران باعث وارد آمدن خسارت به بیمارستان المرتضی در بعلبک و توقف فعالیت بیمارستان شد.

وزارت بهداشت لبنان در این بیانیه ضمن محکوم کردن تکرار حملات رژیم صهیونیستی به مراکز بهداشتی و درمانی این کشور تصریح کرد: رژیم اشغالگر با این اقدام، کلیه قوانین و عرف‌های بین‌المللی به ویژه کنوانسیون ژنو مبنی بر ضرورت عدم حمله به مراکز بهداشتی و نیروهای امدادرسان را زیرپا می‌گذارد.

در بیانیه وزارت بهداشت لبنان تصریح شده است: امروز یکشنبه به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به اطراف یک مرکز امدادی در طیردبا و حومین الفوقا در جنوب لبنان، چند نیروی امدادی به شهادت رسیدند و حملات پیاپی این رژیم در دو روز گذشته، منجر به شهادت ۱۴ نیروی امدادی شده است.

وزارت بهداشت لبنان حملات رژیم اشغالگر به مراکز بهداشتی و درمانی و نادیده گرفتن قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی به ویژه کنوانسیون ژنو مبنی بر ضرورت بی‌طرف نگه داشتن مراکز بهداشتی و نیروهای امدادرسان با هدف فراهم کردن زمینه برای فعالیت آنها در زمینه بشردوستانه را به شدت محکوم و تاکید کرد: بدیهی است که نیروهای امدادرسان در عملیات نظامی مشارکت نمی‌کنند و شهدا را با هدف تشییع و خاکسپاری جابجا می‌کنند. همچنین مسئولیت پانسمان و انتقال زخمی‌ها به بیمارستان را به عهده دارند. آیا رژیم صهیونیستی می‌خواهد خونریزی بدون توقف ادامه داشته باشد؟ پس جامعه جهانی و مسئولیت آن برای پایان دادن به این نسل کشی فزاینده کجا است؟

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفته گذشته بر شدت حملات خود به جنوب لبنان و همچنین ضاحیه بیروت افزوده است. این رژیم در حالی دست به حملات وحشیانه به لبنان زده که هنوز در باتلاق غزه گرفتار است و رزمندگان مقاومت فلسطین، روزانه ضربات مهلکی به نظامیان این رژیم وارد می کنند.