تهران-ایرنا- وزیر خارجه آلمان در ادامه مواضع حمایتگرانه سران برلین از رژیم صهیونیستی، از جنایات هولناک این رژیم در غزه و لبنان حمایت کرد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا از تاس، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه با «بلومبرگ»، نه تنها جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی را در غزه و لبنان محکوم نکرد بلکه مدعی شد که «هر کشوری دیگر در شرایط کنونی همین رفتار را از خود نشان می داد.»

وی همچنین ادعا کرد: از آن جایی که همچنان تهدید ها علیه اسرائیل وجود دارد، این کشور می تواند از خود دفاع کند.

وزیر امور خارجه آلمان با تکرار اظهارات قبلی «اولاف شولتس» صدراعظم مبنی بر حمایت از رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که امنیت رژیم اسرائیل در راستای منافع ملی آلمان است اما برلین در این میان بر رعایت قوانین بین المللی بشردوستانه نیز پا فشاری می کند.

بائربوک که کشورش یکی از صادرکنندگان بزرگ جنگ افزار به اراضی اشغالی در جریان جنایات یکساله رژیم صهیونیستی در غزه بوده است، مدعی شد که آلمان سلاح هایی را که بتوان از آن ها در جنگ غزه استفاده شود، تامین نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۴۱ هزار و ۵۹۵ نفر و شمار مجروحان به ۹۶ هزار و ۲۵۱ نفر رسیده است.

پس از گذشت حدود یک سال از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

جنگ جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه دوازدهمین ماه خود را در حالی‌ سپری می‌کند که رژیم صهیونیستی و جنبش حماس با میانجیگری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌ و خیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کردند اما تاکنون به علت کارشکنی تل آویو به نتیجه‌ای نرسیده است.