تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: گزارشی از علت ناکامی و عدم موفقیت فدراسیون‌ها در این دوره از المپیک به مجلس ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، احمد راستینه در تشریح نشست روز یکشنبه ۸ مهر 1403 این کمیسیون افزود: در ابتدای جلسه ضرورت تمرکز رسانه‌ها و فعالان فرهنگی و اجتماعی کشور به تبیین و روایت صحیح از اقتدار جبهه مقاومت و پیروزی‌های شگرف حزب‌الله لبنان در زمین‌گیر کردن رژیم اسرائیل و ضربات سنگینی که بر پیکره این رژیم غاصب صهیونیستی وارد کرده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه در این جلسه ضرورت وحدت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، رسانه‌ها و تحلیل‌گران در روایت صحیح از اقتدار حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت نیز مورد تأکید قرار گرفت؛ افزود: همچنین بر تحلیل دقیق چرایی حرکت رژیم صهیونیستی به سمت ترور فرماندهان جبهه مقاومت، به‌ویژه حزب‌الله لبنان برگرفته از ضعف رژیم اسرائیل و شکست‌های پی‌درپی این رژیم جعلی در میدان رزم و جنگ از مبارزان و مجاهدان جبهه انقلاب و مقاومت است در حوزه رسانه و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تأکید کرد.

راستینه ادامه داد: موضوع دومی که در دستور کار جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس قرار گرفت، استماع و بررسی گزارش کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک درخصوص دستاوردهای ورزشی کاروان ایران در المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بود که با حضور روسای این دو کمیته انجام شد. گزارش خوبی هم توسط روسای کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک ارائه شد و نمایندگان کمیسیون سوالات، نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود در این موضوع را طرح و بحث کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در این دوره از المپیک، از میان فدراسیون‌های ورزشی تنها دو فدراسیون کشتی و تکواندو موفق به کسب مدال شدند، ارزیابی و رتبه‌بندی فدراسیون‌ها مورد تأکید کمیسیون فرهنگی قرار گرفت و مقرر شد کمیته ملی المپیک و پارالمپیک کشور براساس ارزیابی‌ها نسبت به برنامه‌ریزی و انسجام و هدایت فدراسیون‌ها برای بازی‌های آسیایی و المپیک آینده از همین حالا اقدام کنند؛ همچنین گزارشی از علت ناکامی و عدم موفقیت فدراسیون‌هایی که در بازی‌های اخیر اساساً در برنامه‌ریزی و کسب سهمیه یا مدال ناموفق بودند را به کمیسیون فرهنگی ارائه دهند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با اعلام اینکه در این جلسه همچنین بررسی احکام نامعتبر حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در دستور کار کمیسیون قرار گرفت، افزود: با توجه به اینکه احکام نامعتبر بسیاری در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سال‌های بسیار دور گذشته تا به امروز وجود داشته که نسبت به تنقیح این احکام و قوانین اقدامی نشده است؛ کمیسیون فرهنگی با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس و معاونت نظارت بر قوانین مجلس شورای اسلامی، نسبت به حذف این احکام نامعتبر اقدام کرد. در جلسه امروز کمیسیون با رأی اعضای کمیسیون این احکام حذف و مقرر شد گزارش آن به صحن علنی مجلس ارائه شود.

راستیه با بیان اینکه دستورکار پایانی جلسه امروز کمیسیون فرهنگی انتخابات کاندیداهای عضویت در شوراهای فرهنگ عمومی استان‌های سراسر کشور بود که با رای اعضای کمیسیون نمایندگان برای ۱۵ استان انتخاب شدند.