زنجان - ایرنا- رییس بنیاد نخبگان استان زنجان به توسعه کانون‌های مردمی اشاره کرد و گفت: بنیاد از این کانون‌ها حمایت می‌کند تا نسبت به شناسایی و حمایت از استعدادها مبادرت کند و افراد شناسایی و پروش‌یافته توسط این کانون‌ها از محدودیت‌های کمتری برای شرکت در برنامه‌های اجرایی بنیاد ملی نخبگان برخوردارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،سیف‌اله رسولی شامگاه یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز ملی نخبگان بر اجرای طرح شهاب در مدارس استان تاکیدکرد و افزود: این طرح‌ شامل شناسایی و راهنمایی دانش‌آموزان مستعد است.

وی با اشاره به اینکه طراحی این طرح با بنیاد ملی نخبگان و اجرا و شناسایی با دبیران آموزش و پرورش است، گفت: در این مرحله توانمندی دانش‌آموزان شناسایی می‌شود.

رییس بنیاد نخبگان استان زنجان با اشاره به اینکه از نتایج این طرح می‌توان در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان استفاده کرد، خاطر نشان کرد: تا کنون ۹۰درصد دانش‌آموزان شامل این طرح شده‌اند.

رسولی با اشاره به توسعه بازدیدهای دانش‌آموزی برای معرفی ظرفیت‌های استان به نخبگان، افزود: بنیاد ملی نخبگان در سال گذشته برنامه بازدید از صنایع، دانشگاه‌ها و بناهای تاریخی را برای دانش‌آموزان ۲۰ مدرسه اجرا کرده است‌.

رییس بنیاد نخبگان استان زنجان با بیان اینکه در راستای برگزاری این بازدیدها، کمیته‌ای متشکل از سازمان میراث فرهنگی گردشگری، وزارت صمت، آموزش و پروش و بنیاد ملی نخبگان برنامه‌ریزی‌های لازم تشکیل می‌شود، ادامه داد: این دانش‌آموزان در بازدیدهای خود با توانایی‌ها و فرصت‌های استان بیشتر آشنا خواهند شد.

رییس بنیاد نخبگان استان زنجان در مورد حمایت از دانشجویان نخبه نیز با اشاره به اینکه دانشجویان دارای رتبه زیر ۲هزار و معدل بالا از حمایت مادی و معنوی بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شوند، گفت:برای حمایت از دانشجویان نخبه دانشگاهی طرح‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان از اختراعات مورد تایید تیم داوری بنیاد ملی نخبگان حمایت می‌کند، بیان کرد: داوری خاص از اختراعات نخبگان انجام می‌شود و داوری اختراعات زنجان و قزوین و گیلان در زنجان انجام می‌شود.

رییس بنیاد نخبگان استان زنجان با بیان اینکه است بنیاد ملی نخبگان پویا بوده و با جامعه هدف و مخاطب خود ارتباط دارد و پلی بین نخبگان و جامعه نیازمند به ارتباط با این قشر است، افزود: نزدیک به ۵۰۰ نخبه به صورت سالانه با این بنیاد در ارتباط هستند ولی آمار این قشر چند هزار نفری بوده و متناسب با شرایط و نیاز این قشر متغییر است.

رسولی همچنین به برنامه‌های ملی و استانی روز ملی نخبگان در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله معرفی نخبگان و نشست هم‌اندیشی با نخبگان و اساتید برتر و انعقاد قرارداد با شهرداری در راستای اجرای مسؤولیت اجتماعی توسط بنیاد نخبگان انجام می‌شود و برگزاری کارگاه مشاوره و همچنین بزرگداشت تأثیرگذاران حوزه بهداشت و درمان از برنامه‌های این ایام است.