تهران- ایرنا- دیوید لمی و ژان نوئل باروت وزیران خارجه انگلیس و فرانسه یکشنبه درباره لبنان گفت‌وگو کرده و توافق کردند برای یافتن راه حلی دیپلماتیک به منظور پایان مناقشه در این کشور همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، لمی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز با وزیر خارجه فرانسه درباره لبنان گفت‌وگو کردم.

وی افزود: ما در مورد لزوم پایان خونریزی، تقویت حمایت‌های بشردوستانه و همکاری در راستای یافتن راه حلی دیپلماتیک برای پایان دادن به مناقشه توافق کردیم.

لمی شب گذشته نیز با نجیب مقیاتی نخست وزیر لبنان گفت‌وگو کرد. وی وی پس از این گفت‌وگو در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد: راه حل دیپلماتیک تنها راه بازگرداندن امنیت و ثبات برای مردم لبنان و (رژیم) اسرائیل است.

در همین حال، رسانه‌های عربی یکشنبه شب گزارش دادند که وزیر خارجه فرانسه برای رایزنی در جلوگیری از تنش ها در لبنان وارد بیروت شد.

وی پیش از انجام این سفر گفت که اسرائیل باید فورا حملات خود را به لبنان متوقف کند و افزود که کشورش با هرگونه عملیات زمینی توسط اسرائیل مخالف است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه حملات جنایتکارانه‌ای را به ضاحیه جنوبی بیروت انجام داد که منجر به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهادت رسید. حملات به ضاحیه جنوبی بیروت، طی روز شنبه و امروز نیز ادامه یافت.

در پی این حمله، مقاومت اسلامی لبنان مواضع نظامی و شهرک‌های صهیونیست نشین در سرزمین‌های اشغالی را آماج حملات موشکی خود قرار داده است.