کرمان - ایرنا - شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان کرمان شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، در این پیام که شامگاه یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: به روان پاک همه درگذشتگان پارسا درود باد، بی شک به شهادت رساندن روحانی مجاهد سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سردار عباس نیلفروشان(مستشار سپاه در لبنان) و یاران باوفایشان و حمله به منازل مسکونی تنها گوشه ای از جنایات رژیم غاصب صهیونیسم در لبنان و غزه است.

این پیام می افزاید: این اقدامات نمود عینی نقض حقوق بشر و نسل کشی مدرن است.

این پیام تاکید کرد: شورای حل اختلاف زرتشتیان کرمان بر خود واجب می داند ضمن عرض تسلیت این ضایعه دردناک خدمت رهبر معظم انقلاب، خانواده آن عزیزان و ملتهای بزرگ ایران، لبنان و فلسطین، اقدامات رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرده و وحدت و همبستگی بیشتر کشورهای دنیا در توقف نسل کشی توسط این رژیم منحوس را خواهان است.

شهید سردار سرتیپ عباس نیلفروشان


به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ۶ مهرماه امسال به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه هفت مهرماه منتشر شد آسمانی شدن این مجاهد بزرگ لبنان را تایید کرد. سیدحسن نصرالله در سن ۶۴ سالگی و پس از ۳۲ سال برعهده داشتن مسئولیت دبیرکلی حزب الله لبنان به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت دست یافت.

خبر شهادت سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان در حمله اسرائیل به بیروت در کنار شهید سید حسن‌ نصرالله صبح امروز از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تایید شد.

معاون عملیات نیروی زمینی سپاه، فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین(ع)، معاون اجرایی سپاه و جانشینی معاونت عملیات سپاه در زمان تصدی سرتیپ شهید محمدرضا زاهدی از جمله مهمترین سوابق نظامی سردار نیلفروشان(متولد سال ۱۳۴۵ در اصفهان) است.