تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۹ تهران اعلام کرد: طرح نشان جاودان که مربوط به نصب تابلو شهید دانش آموز در مدارس است در در مدرسه شهید سرآبادانی اجرایی شد.

به گزارش ایرنا، برنامه نشان جاودان (نصب تابلوی معرفی شهید دانش آموز) از جمله برنامه های اداره کل آموزش های شهروندی است که در قالب طرح استقبال از مهر در ۷۰۰ مدرسه شهر تهران اجرا می شود و به صورت نمادین در مدرسه متوسطه دوره اول دخترانه شهید سرآبادانی منطقه ۹ و با نصب تابلو شهید محمد رضا سرآبادانی اجرایی شد.

سید محمد رحیم مرتضوی در حاشیه این طرح گفت: بیش از ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشور داریم که دربرهه‌های حساس و سرنوشت ساز کشور نقش آفرینی کردند و حماسه آفریدند که گواه آن هشت سال دفاع مقدس می باشد که بیشترین حماسه از این دانش آموزان را به تصویر کشید؛ در واقع بیش از یک ششم شهدای دوران دفاع مقدس را دانش آموزان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: مگر دفاع از کشور، دفاع از عقیده و دین، سن و سال می شناسد چه بسیار دانش آموزان و نوجوانانی که با ترفندهای مختلف خودشان را به جبهه های حق علیه باطل رسانده و از کشور عزیزمان ایران دفاع کردند.

مرتضوی عنوان کرد: تنها کافی است نگاهی گذرا به سن‌ و سال شهدای جنگ تحمیلی داشته باشیم تا پی به آمار بالای شهدای دانش‌آموز ببریم، فرزندانی که به واقع گل کاشتند، دنیا برایشان پوچ شد که قیدش را با همه قشنگی‌های فریبنده‌اش زدند و رفتند و با وجود سن کم سینه سپر کردند تا کسی دست درازی به خاک وطنمان نکند.

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به ۲ موضوع آزادی بیان و حقوق بشر گفت: آنچه بیش از هر چیز نگاه ها به سمت کانون فعالیت های آموزش و پرورش و تربیت خوب مادران و پدران می کشاند، تربیت نسل های فداکار، قهرمان و پاک نهاد است که شجاعت و دلاوری آنها به الگو برای جامعه تبدیل شده است.

علیرضا کریمیان عنوان کرد: امروز شهدای دانش آموز به عنوان یک الگوی رفتاری و راه و رسم زندگی برای سایردانش آموزان کشور تبدیل شده اند تا ایران فردا، بازهم به نوجوانان افتخارکند.

وی تاکید کرد: توسعه فرهنگ ایثار، شهادت، آگاهی بخشی و آشنایی بیش از پیش دانش آموزان با شهدا از اولویت هاست، زیرا همه ما استقلال، امنیت و عزت کشور را مرهون ایثار شهدا می دانیم.

همچنین مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران اظهار کرد: از روزی که شهید «حسین فهمیده» قاعده جنگ را بر هم زد و با اقدامش عراقی‌های آموزش دیده و حاضر در کلاس درس و دانشگاه نظامی را مجبور به عقب‌نشینی کرد، از همان روزی که بعثی‌ها مغلوب نوجوان ۱۳ ساله ما شدند از آن روز دانش‌آموزان یکی از چند ستون حاضر در جنگ به حساب آمدند.

مهدی امیری یادآور شد: اجرای طرح نشان جاودان در قالب معرفی شهدای دانش آموز در ۷۰۰ مدرسه شهر تهران به صورت تابلو و بخشی از وصیت نامه این شهیدان والامقام است که در مدارس شهر تهران اجرایی می‌ شود.