زنجان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اجرای زیرساختها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن گفت: با توجه به تصمیم شورای عالی مسکن، یک سوم سهم هزینه زیرساخت‌ها بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است و در این میان سه هزار میلیارد ریال به شرکت‌های آب و فاضلاب و برق پرداخت شد تا به تامین زیرساختها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن سرعت لازم را دهند.

جعفر قزوینیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در کشور در دولت گذشته با شرایط خاص خود شروع شد افزود: تعهد استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی در قالب مسکن حمایتی، خودمالکی، بافت فرسوده و مسکن روستایی است که در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی برای استان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه اجرای بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در بخش حمایتی در استان زنجان آغاز شده است گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی این تعداد واحد بیش از ۷۰ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با تاکید بر اینکه هفت هزار نفر از متقاضیانی که تک واریزی داشتند تعیین تکلیف شدند، گفت: مشکلاتی در اخذ مجوز نوع خاک زمین در شهر زنجان بود که با تاخیر انجام گرفت و خوشبختانه در ماه گذشته بخشی از مشکلات زمین های «ثمین سه» حل شد و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر که تک واریزی داشتند تمایل خود را برای تخصیص زمین در اراضی ثمین سه را اعلام کردند.

قزوینیان، با بیان اینکه آماده سازی زمین ثمین سه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در حال انجام است، اظهار داشت: تعهد ۲۷ هزار واحد را با تامین زمین اجرایی خواهیم کرد که بخشی از زمین های لیل آباد برای این مهم در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: با برگزاری جلسات کمیته های فنی شهرسازی در وزارت خانه مجوزهای ابتدایی اخذ شده و در نوبت شورای عالی شهرسازی است که با تکمیل روند اداری و اخذ مجوز، مابقی تک واریزی ها که از سال ۱۴۰۰ و قبل از آن ثبت نام کردند تخصیص زمین خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، تصریح کرد: دولت جدید رویکرد تعهدات دولت قبلی را ۱۰۰ درصد به سرانجام خواهد رساند و در جلسه ای که هفته گذشته با وزیر راه و شهرسازی داشتیم سیاست و رویکرد دولت جدید تکمیل و اتمام پروژه های نهضت ملی مسکن است و تمام واریزی ها را به سرانجام خواهیم رساند.

قزوینیان خاطر نشان کرد : با تمام توان و تمام وقت پیگیر حل مسائل ومشکلات پروژه های نهضت ملی مسکن هستیم و با وجود مشکلات فراوان مالی و اداری زمان زیادی را برای رفع مشکلات این طرح مهم ملی داریم.