همدان- ایرنا- طرح پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان حوزه ورزش استان همدان در حالی آغاز شده که اولویت با رشته های نوین و روبه پیشرفت است.

معاون امور بانوان اداره ورزش و جوانان همدان روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته از محل اعتبارات ۱۴۰۱ ، ۲۰۴ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ از محل استانی و ملی به باشگاه‌های خصوصی و متقاضیان اماکن ورزشی در تمامی رشته‌های ورزشی در سطح شهرها و روستاهای استان همدان تعلق گرفت و امسال نیز این روند پیگیری و در حال انجام است.

معصومه پیردهقان افزود: پرداخت تسهیلات بانکی سقف و محدودیت ندارد و کارشناسان خبره دستگاه ورزش استان براساس زیرساخت و تجهیزات مورد نیاز نسبت به تایید میزان وام برای متقاضی تصمیم گیری می کنند.

وی بیان کرد: اولویت در پرداخت تسهیلات بانکی متقاضیان بخش خصوصی برای ساخت سالن و مجموعه ورزشی هستند منتهی بیشتر به افرادی تعلق می گیرد که مستعد رشد و توسعه در سطح جامعه هستند.

پیردهقان خاطرنشان کرد: باشگاه های بدنسازی در سال های گذشته به میزان قابل چشمگیری تسهیلات بانکی دریافت کرده اند بنابراین در اولویت این طرح نیستند بلکه افرادی که متقاضی ساخت سالن ورزشی یا راه اندازی سایر رشته ها هستند، در اولویت قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: این وام به افرادی تعلق می گیرد که کارمند نبوده و تاکنون از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ تسهیلات دریافت نکرده باشند ضمن اینکه نیازمند اخذ مجوز بهره برداری و یا موافقت اصولی از دستگاه ورزش استان همدان هستند.

معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان همدان اضافه کرد: این تسهیلات پنج سال پرداخت و با سود ۱۴ الی ۱۵ درصد است و محدودیتی برای پرداخت نداریم.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد اداره کل ورزش و جوانان استان همدان ترویج سایر رشته های ورزشی است، گفت: اولویت پرداخت وام با افرادی است که درصدد توسعه سایر رشته های ورزشی هستند.

پیردهقان ادامه داد: متقاضیان واجد شرایط می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرایط دریافت تسهیلات در اسرع وقت به اداره کل ورزش و جوانان استان واقع در خیابان پاستور- خیابان ورزش مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۸۲۶۰۴۳۰ داخلی ۱۴۱ تماس حاصل کنند.