تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: وزش باد نسبتا شدید و شدید روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ساعات بعدازظهر برای این استان پیش بینی می شود.

"روح‌الله زاهدی" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: روز چهارشنبه عمدتا سرعت باد بیشتر هم خواهد شد و در اغلب نقاط استان شاهد وزش باد هستیم.

وی افزود: طی ساعاتی از بعدازظهر امروز علاوه بر وزش باد، افزایش ابر را داریم و این افزایش ابرها به خصوص در مناطقی از شمال استان، می‌تواند همراه با بارش‌هایی به شکل خفیف و پراکنده باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: همچنین برای ۲ روز آینده در پاره‌ای از نقاط شاهد بارش‌های نقطه‌ای به شکل بارش‌های پراکنده و خفیف هستیم و از چهارشنبه به بعد آسمان استان صاف و آفتابی است.

وی یادآور شد: از امروز رفته رفته افزایش نسبی دماهای طی روز و صبحگاهی را داریم و دماهای طی روز افزایش قابل توجهی دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان کمینه و بیشینه دما در ایستگاه فرودگاه همدان طی ۲۴ ساعت گذشته را ۶ و ۱۹ درجه سانتیگراد عنوان کرد.

زاهدی گفت: در این مدت بهار با پنج درجه سانتیگراد خنکترین و نهاوند و اسدآباد با ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش شده‌اند.

به گزارش ایرنا؛ آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.