مشهد- ایرنا- آیین آب‌رسانی به سه روستای محروم و مرزی «صالح آباد» خراسان رضوی به همت «مجید شرفی» یکی از نیکوکاران این شهرستان روز دوشنبه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در مراسم بهره‌برداری از آبرسانی به این روستاها اظهار کرد: با این اقدام ۴۰۶ نفر جمعیت ساکن در سه روستای هم مرز افغانستان در شهرستان صالح آباد به نام‌های

«ابوتراب، کنده سوخته و گلارجه سفلی» از آب شرب و سالم بهره‌مند شدند.

حسین امامی افزود: با تاسیس مجمع خیرین خراسان رضوی شاهد اقدامات موثر در حوزه آب رسانی به روستاها و مناطق غیر برخوردار هستیم و ۵۳ خیر و واقف در حوزه آب شرب شهرها و روستاهای این استان فعالیت می کنند.

مسوول پروژه های خیرساز شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی نیز اظهار کرد: به همت افراد خیر و واقف تاکنون بیش از ۴۰۰ روستای محروم با جمعیت ۲۵۱ هزار نفر در ۳۲ شهرستان آبرسانی شده است.

محمود امیری افزود: مشارکت های مردمی در رفع تنش آبی روستاها بسیار موثر است.

خیر آبرسان نیز در این مراسم اظهار کرد: برای اجرای طرح آبرسانی به این سه روستا چهار هزار و ۸۰۰ متر لوله پلی‌اتیلن ، سه باب مخزن پلی اتیلن به ظرفیت ۷۰ متر مکعب و سه دستگاه الکتروپمپ کف‌کش و شیرآلات و اتصالات به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شده است.

مجید شرفی افزود: ادامه مشارکت در آب رسانی به روستاهای محروم ضروری است.

طرح آبرسانی به روستاهای "ابوتراب"، "کنده سوخته" و "گلارجه سفلی" از شهرستان صالح آباد امروز افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان صالح آباد با ۵۵ هزار نفر جمعیت و ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و افغانستان در ۲۵۱ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

هم اینک یک میلیون و ٣٣٠ هزار مشترک در بخش آب و ٢۴۵ هزار مشترک در بخش فاضلاب استان به جز شهر مشهد تحت پوشش این شرکت هستند.

سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای خراسان رضوی به جز مشهد زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند.

به گزارش ایرنا، ٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت «خشکسالی شدید» و ۶٠ درصد از این مساحت در وضعیت «خشکسالی بسیار شدید» است.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاه های غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آب های زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده است.