ساوه - ایرنا - رییس ثبت احوال زرندیه گفت: آمار طلاق در این شهرستان از فروردین تا پایان شهریورماه امسال، ۳۷ واقعه ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پنج درصد کاهش داشته‌است.

محمد اصفهانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: در سال جاری ۵۴۳ واقعه حیاتی چهارگانه در زرندیه به ثبت رسیده که ۲۴۸ مورد ازدواج، ۲۰۳ مورد وفات، ۵۵ مورد ازدواج و ۳۷ مورد نیز طلاق است.

وی اضافه کرد: آمار ولادت و وفات در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۹.۳ درصد و ۱۹.۴ درصد رشد داشته اما نسبت طلاق پنج درصد و ازدواج نیز ۳۸ درصد کاهش داشته است.

اصفهانی یادآور شد: میانگین سن ازدواج زوج در مناطق شهری و روستایی به ترتیب ۳۴ و ۳۲  سال، سن زوجه در مناطق شهری و روستایی به ترتیب ۲۷ و ۲۶ سال است.

وی خاطر نشان کرد: میانگین سن مادران نوزادان متولد شده در سال جاری در مناطق شهری ۲۹.۶ سال و در مناطق روستایی ۳۱.۶ است.

رییس اداره ثبت احوال زرندیه یادآور شد: فراوانی نام‌های پسر در این شهرستان طی سال جاری شامل آیهان، علی، امیرعلی، سامیار و امیرمحمد و همچنین فراوانی نامهای دختران شامل ماهلین، نیکا، یسنا، آرشیدا و نورا است.

وی یادآور شد: اخذ درخواست صدور ۵۷۸ درخواست کارت هوشمند ملی، ۲۱۳ کارت المثنی کارت هوشمند، یک‌هزار و ۵۳۱ درخواست تعویض شناسنامه، درخواست فقدان ۱۴۶ شناسنامه و صدور ۷۲ رای هیات حل اختلاف از دیگر خدمات انجام شده در این اداره طی امسال است.