لندن – ایرنا – یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی در انگلیس تصریح کرد که عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و دبیرکل حزب الله لبنان در بیروت نشان داد که این رژیم دچار استیصال شده و حتی تظاهر به دیپلماسی را نیز کنار گذاشته است.

استفن بل عضو ارشد بزرگترین پویش ضد جنگ در انگلیس (ائتلاف توقف جنگ) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در لندن گفت: ترور حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان شاهد دیگری بر این واقعیت است که بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) حتی هرگونه تظاهر به دیپلماسی را با عزم واحد برای جنگیدن، کنار گذاشته است.

وی ادامه داد: پیش از آن، ترور اسماعیل هنیه (رئیس سابق دفتر سیاسی حماس) ثابت کرد که (رژیم) اسرائیل قصد ندارد راه حل سیاسی مبتنی بر شناسایی کشور مستقل فلسطین را بپذیرد و می‌خواهد روابط با مردم منطقه را صرفاً از طریق ابزار نظامی دیکته کند.

این تحلیل مسائل سیاسی، واشنگتن و متحدانش را مقصر درگیری‌ها در غرب آسیا معرفی کرد که با سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، زمینه گسترش جنگ علیه «نیروهای مردمی» را فراهم کردند. بل تاکید کرد: اگر بایدن و هم‌پیمانانش در غرب به فروش سلاح و حمایت دیپلماتیک از اسرائیل پایان دهند، جنگ همین فردا متوقف خواهد شد.

بل سپس خاطر نشان کرد که ملت‌های غرب آسیا را نمی‌توان با زبان جنگ تهدید و آن‌ها را وادار کرد تا حاکمیت خود را دربرابر امپریالیسم غرب تسلیم کنند. وی افزود که مکتب افرادی مانند حسن نصرالله و اسماعیل هنیه به‌مراتب قوی‌تر، اثرگذارتر و با نفوذتر از حملات وحشیانه و جنایاتی است که رژیم صهیونیستی در منطقه به راه‌انداخته است.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو جمعه هفته پیش (ششم مهر ماه )به پشتوانه حمایت‌های آمریکا، از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند. برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه هفتم مهر ۱۴۰۳ منتشر شد آسمانی شدن این مجاهد بزرگ لبنان را تایید و تاکید کرد که به جهاد برای مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و مردم شریف آن ادامه خواهد داد.

کشورهای غربی که تاکنون به این جنایت هولناک واکنش نشان داده‌اند بدون محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، به دعوت برای خویشتن‌داری و کاهش تنش‌ها اکتفا کرده‌اند.