تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، از جمع‌آوری و معدوم‌سازی کالاهای غیربهداشتی همچون عصاره‌گیری مرکبات و رب گوجه در میدان میوه و تره‌بار خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «مسعود امرالهی» افزود: پیرو مصوبه کارگروه ساماندهی میدان میوه و تره‌بار مبنی بر جمع‌آوری کالاهای غیربهداشتی، عصاره‌گیری مرکبات نظیر آبلیمو، همچنین آبغوره و رب گوجه که فاقد رعایت ضوابط بهداشتی است، از میدان میوه و تره‌بار جمع‌آوری و معدوم‌سازی شد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در این راستا گشت مشترکی توسط بازرسان مستقر در میدان میوه و تره‌بار، بهداشت و تعزیرات حکومتی انجام شد و با متخلفان برخورد لازم صورت گرفت.

امرالهی خاطرنشان‌کرد: چنانچه واحدهای صنفی خرده‌فروش سطح شهر هم از این نوع کالاهای غیربهداشتی در میوه‌فروشی‌های سطح شهر استفاده کنند، ضمن ضبط و معدوم‌سازی کالای غیربهداشتی، گزارش تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شود.

وی از سازمان غذا و دارو یا مراکز بهداشت درخواست کرد نسبت به جمع‌آوری این نوع کالاهای غیربهداشتی اقدام لازم را انجام دهند.

با پیگیری دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، در راستای جمع‌آوری و معدوم‌سازی کالاهای فاقد مجوزهای بهداشتی، صورتحساب الکترونیک صادر و ساماندهی بارفروشان بدون مجوز اجرا شد.