اردبیل - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال اعلام کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان یک شکارچی را که اقدام به شکار کبک‌های منطقه حفاظت شده آق داغ می‌کرد، دستگیر و به دادگستری معرفی کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، سیدحسین معصوم زاده روز دوشنبه اظهار کرد: این شکارچی متخلف امروز هنگام حمل کبک‌های شکار شده در منطقه حفاظت شده آق داغ دستگیر شد.

وی افزود: از این شکارچی متخلف پنج قطعه کبک، یک قبضه سلاح شکاری ساچمه‌ای و تعدادی فشنگ کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به ممنوعیت قانونی شکار در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار دارد و به صورت شبانه‌روزی توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال حراست و حفاظت می‌شود و هر گونه شکار در آن ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده آق‌داغ به مساحت ۹۳ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

این منطقه به دلیل تنوع زیستی و وجود گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از جمله انواع پرندگان شکاری، کبک، تیهو، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش و سایر جانوران وحشی مهم‌ترین منطقه تحت مدیریت استان اردبیل است.

شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل و در همسایگی استان‌های گیلان و زنجان واقع شده است.