قزوین - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین از رسیدگی به مشکلات ۷۰۰ شهروند قزوینی در طرح "هر مسجد یک حقوقدان" طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

علی فولیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسایل و مشکلات مردمی در چهار حوزه حقوقی، کیفری، خانواده، زندانیان و سایر مطالبات عمومی بوده که با کارشناسان و متخصصان حقوقی رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه دهمین مرحله "طرح هر مسجد یک حقوقدان" نیز در استان برگزار شد، تصریح کرد: ۱۲۲ مورد درخواست مردمی در حوزه مسایل کیفری، ۱۵۴ مورد در حوزه مسایل حقوقی، ۱۳۳ مورد در حوزه مسایل خانواده، ۴۳ مورد در حوزه زندانیان و خانواده آنان و ۲۶۱ مورد مطالبات عمومی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

فولیان ادامه داد: طرح "هر مسجد یک حقوقدان" ظرفیت بسیار خوبی است تا مردم بدون واسطه با دستگاه قضایی دیدار داشته و مشکلات و پاسخ‌های خودشان را به صورت رایگان طرح کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجموعه دستگاه قضایی این است که با طرح کاستی‌ها و مشکلات و موانع موجود در محلات، آسیب‌های اجتماعی و جرایم به حداقل میزان خود برسد.