بجنورد- ایرنا- معاون توسعه و مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: ۹۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری از هفت طرح بهداشتی و درمانی شهرستان های مانه، سملقان و رازوجرگلان در سالجاری هزینه شد.

دکتر حسن براتی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این طرح ها شامل خانه های بهداشت در روستاهای شورسو و کلاته الله‌قلی شهرستان مانه، خانه بهداشت روستای گرماب و چشمه قربان‌شادی شهرستان سملقان و مرکز دیالیز، خانه بهداشت روستایی «سوخسوهاشم» و خانه بهداشت روستایی «گز» رازوجرگلان است.

وی افزود: خانه بهداشت روستای شورسو در زمینی به مساحت ۱۵۰ متر مربع و زیر بنای ۷۵ متر و خانه بهداشت روستای کلاته اله قلی نیز در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع و ۷۵ مترمربع زیربنا است که برای هر یک از این طرح ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

براتی زاده ادامه داد: خانه بهداشت روستای گرماب در زیربنای ۷۵ متر مربع و خانه بهداشت روستای چشمه قربان‌شادی شهرستان سملقان در زیربنای ۷۵ متر مربع است که برای این طرح ها نیز در مجموع ۲۰ میلیارد ریال هزینه شد.

معاون توسعه و مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: مرکز دیالیز رازوجرگلان در زمینی به مساحت ۱۲۰ متر مربع احداث و ۳۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات و سه دستگاه دیالیز تخصیص یافت.

وی افزود: ۱۲ بیمار دیالیزی تاکنون در این شهرستان شناسایی شدند که دیگر نیازی نیست برای دریافت خدمات به مراکز درمانی بجنورد مراجعه کنند.

معاون توسعه و مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: خانه های بهداشت روستایی گز و سوخسوهاشم نیز هر یک در زیربنای ۷۵ متر مربع احداث و حدود ۲۰ میلیارد ریال برای ساخت آنها هزینه شده است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.