اسلام‌آباد- ایرنا- روزنامه «نوای وقت» پاکستان با سرزنش سکوت جامعه جهانی از جمله سازمان ملل در قبال اقدامات تروریستی اسرائیل علیه مردم غزه و لبنان، نوشت: ترور سید حسن نصرالله شعله‌ورکننده آتش تروریسم آمریکایی-صهیونیستی در خاورمیانه است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه اردو زبان نوای وقت ،چاپ اسلام‌آباد در سرمقاله امروز خود شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و همراهانش درپی حملات مستقیم و مرگبار رژیم تروریستی را مدرکی دیگر دال بر سرکردگی آمریکا در ترویج تروریسم و اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ملت‌های منطقه‌ و نیروهای مدافع فلسطین و قدس شریف تعبیر کرد.

در این مطلب خطاب به حاکمان کشورهای اسلامی آمده است: پس رهبران مسلمان چه وقت قصد بیدار شدن دارند. آیا باید همچنان منتظر گسترش تروریسم آمریکا و اسرائیل در منطقه باشیم یا اینکه باید نابودی کامل صلح و امنیت در منطقه را تماشا کنیم.

نوای وقت نوشت: پس از ترور شهید اسماعیل هنیه اکنون شاهد سکوت وقیحانه کشورهای اسلامی درخصوص شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان هستیم و فقط حاکمان این کشورها صدور بیانیه های محکومیت و ابراز تاسف را تکرار می کنند.

این روزنامه پاکستانی هشدار داد: آمریکا و متحدانش که حامی اصلی تروریسم اسرائیلی هستند هرگز نمی خواهند کشورهای اسلامی و منطقه ما رنگ آرامش را به خود ببینند لذا واکنش سریع و شایسته کشورهای اسلامی علیه اسرائیل و حامیانش اجتناب ناپذیر است.

به نوشته این روزنامه اردو زبان، اظهارات بی شرمانه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حمایت از اعمال تروریستی اسرائیل و تداوم ارسال تسلیحات مرگبار از سوی انگلیس، آمریکا و دیگر شرکای غرب به آن رژیم ثابت می کند که غربی ها به هیچ اصول و قانونی پایبند نیستند و صرفا امنیت اسرائیل برایشان مهم است.

روزنامه نوای وقت پاکستان تاکید کرد: اکنون زمان مقابله با جریان تروریسمی است که آمریکا آن را در منطقه ما براه انداخته در غیر این صورت اسرائیل و حامی اصلی آن آمریکا هرگز اقدامات تروریستی خود را متوقف نخواهند کرد.

به گزارش ایرنا، حزب‌الله لبنان روز شبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز همبستگی با مردم لبنان، ترور دبیرکل حزب الله را به شدت محکوم و تاکید کرد: حملات لجام گسیخته [رژیم] اسرائیل حاکی از ماجراجویی‌های فزاینده آن در منطقه و تهدید جدی صلح و امنیت است.

مسلمانان پاکستان اعم از شیعه و سنی نیز دیروز در حمایت از محور مقاومت در شهرهای مختلف دست به تظاهرات زده و جنایت رژیم صهیونیستی و حامیان آن از جمله آمریکا را محکوم کردند.