قم - ایرنا - مدیرکل بهزیستی قم گفت: از مجموع ۱۳۵ هزار سالمند استان حدود ۲۴ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

سید صادق میرئی روز سه‌شنبه به مناسبت ۱۰ مهرماه روز جهانی سالمندان، بیان کرد: روز جهانی سالمندان با شعار «سالمندی فعال، فردایی برای همه» نام‌گذاری شده‌است.

وی با بیان اینکه افزون بر ۳۰ هزار سالمند دارای پرونده در بهزیستی قم ثبت شده‌است، ادامه داد: از این‌ بین ۲۳ هزار و ۷۷ نفر در حوزه توان‌بخشی شامل یک‌هزار و ۳۹۳ نفر مرد و ۹۸۴ زن، تحت پوشش قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی قم، گفت: در حوزه امور اجتماعی نیز ۶۸۷ سالمند تحت پوشش هستند که ۱۶۵ نفر از آنها مرد و ۵۲۲ نفر نیز زن هستند.

میرئی با بیان اینکه ۲۱۵ نفر از سالمندان قم در مراکز بهزیستی مقیم هستند، افزود: در سطح استان چهار خانه شبانه‌روزی با ظرفیت ۲۱۵ نفر، یک مرکز ویزیت به ظرفیت ۵۰ نفر و یک مرکز مراقبت در منزل با ظرفیت ۵۰ نفر دایر است.

وی عنوان کرد: مددکاری، راهنمایی و مشاوره توان‌بخشی، ویزیت و ارائه خدمات توان‌بخشی در منزل، نگهداری و مراقبت در منزل، پرداخت کمک‌هزینه نگهداری و مستمری به سالمندان معلول نیازمند تحت پوشش و حق پرستاری به سالمندان معلول و بیمار، پرداخت کمک‌هزینه درمان کلینیکی و توزیع لوام توان‌بخشی، از جمله خدمات بهزیستی قم به سالمندان است.

مدیرکل بهزیستی قم با بیان اینکه یک مرکز روزانه سالمندان دراین استان درحال راه‌اندازی است، گفت: توانمندسازی، ترویج سبک زندگی سالم سالمندی، گسترش مراکز کوچک‌مقیاس نگهداری از سالمندان، ترویج کمک و نگهداری از سالمندان و ارتقای جایگاه سالمندان در نهاد خانواده از مهم‌ترین رویکردهای بهزیستی در خصوص این قشر است.