بندرعباس - ایرنا - هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی محصولات زراعی کشت پاییزه (۱۴۰۳-۱۴۰۴) روز دوشنبه همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان و به صورت نمادین در بخش ایسین بندرعباس فعال شد.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در این آیین گفت: در این کاروان ترویجی نحوه استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی به‌منظور بهره‌وری بیشتر به کشاورزان آموزش داده می‌شود.

عباس مویدی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی هرمزگان افزون‌بر ۱۶۱ هزار هکتار است، اظهار کرد: هدف از برگزاری این کاروان، انتقال یافته‌های نوین کشاورزی به بهره برداران بخش کشاورزی، رعایت الگوی کشت و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی است.

وی بیان کرد: مدیران، کارشناسان و مروجان کشاورزی، شبکه عاملان ترویج کشاورزی، اصناف و تشکل‌های بخش کشاورزی و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی از مخاطبان این کاروان ترویجی هستند که با اولویت کشاورزان تولیدکننده محصولات زراعی زیر پوشش الگوی کشت و کشاورزی قراردادی قرار دارند.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: کاروان‌های ترویجی به‌طور همزمان در بیش از ۴۰۰ نقطه کشور برگزار شد و برگزاری این طرح در شهرستان‌های استان هرمزگان و به صورت نمادین در بخش ایسین که نزدیک‌ترین مرکز به شهرستان بندرعباس بوده و دارای یکهزار و ۲۰۰ بهره‌بردار در بخش‌های زراعت، باغی و دامی است، انجام شد.

مویدی با اشاره به اینکه بخش ایسین شامل چهار دهستان تازیان، گچین، سرخون و ایسین است، یادآورشد: این منطقه ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت محصولات کشاورزی شامل فلفل، بادمجان، گوجه و پیاز دارد که فصل زراعی از اواخر مردادماه آغاز و تا آخر اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان یکی از مهم‌ترین و راهبردی ترین مناطق کشور است که از ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، گردشگری و تجارت برخوردار است.

وسعت زمین‌های کشاورزی این استان ۱۶۱ هزار هکتار با تولید سالانه افزون بر۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول باغی و زراعی و یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن محصول سبزی و صیفی خارج از فصل تاثیر بسزایی در تنظیم بازار این محصولات در فصل های پاییز و زمستان درسطح کشور دارد.