اهواز- ایرنا- معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور، یکی از برنامه‌های با اولویت سند تحول و تعالی قوه قضائیه را اشتغال زندانیان عنوان کرد و گفت: مقدمه تحقق چنین چشم اندازی، حرفه‌آموزی متناسب با بازار کار برای این قشر است. 

به گزارش ایرنا ، محمود ضیائی‌فرد دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل زندان‌های خوزستان در محل سالن همایش گیت بوستان اهواز بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه این سازمان اصلاح و تربیت مددجویان است که اقدامات بسیار خوبی در ابعاد مختلف از جمله فرهنگی، بهداشتی و درمان زندانیان انجام شده است.

وی افزود: سال گذشته ۱۴۶ هزار زندانی در دوره‌های حرفه‌آموزی شرکت و ۱۱۳ هزار گواهی از سوی ادارات فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری کشور برای آنان صادر شد و وارد حوزه اشتغال شدند.

برای ۴۲ هزار زندانی اشتغالزایی شد

ضیائی‌فرد اظهار کرد: مردادماه امسال، ۴۲ هزار زندانی در سراسر کشور مشغول به کار شدند و درآمد آنان نسبت به بهمن ماه سال گذشته، ۴۹ درصد رشد داشت.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور گفت: خیران و مصلحان استان در کارگروه مشترک صلح و اخذ رضایت از شکات پرونده‌ها بسیار فعال هستند و چنانچه فضایی فراهم شود که صاحبان مشاغل در حوزه اشتغال زندانیان اصلاح شده همکاری کنند شاهد تحول در استان خواهیم بود.

ضیائی‌فر افزود: خانواده زندانیان که جرمی مرتکب نشدند با دشواری‌های زیادی روبرو هستند و نیاز به حمایت دارند امید است با کمک خیران فضا برای آموزش و اشتغال آنان فراهم شود.

به گزارش ایرنا، معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور امروز همچنین با نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کرد.

در این مراسم از زحمات دکتر غلامرضا روشان مدیر کل سابق اداره کل زندان‌ها تجلیل و قدرت هاشمی‌نیا به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.