تهران- ایرنا- مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: جوانان ما باید نسبت به جبهه حق آگاهی داشته باشند، از آن حمایت و در شرایط دشوار یکدیگر را به صبر دعوت کنند.

حجت الاسلام میرمجید سید قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی ایرنا درباره رویدادهای اخیر منطقه از جمله حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان و شهادت انسان‌های بی‌گناه، حمله تروریستی علیه اسماعیل هنیه در تهران همچنین حمله جمعه گذشته (ششم مهر) به منطقه ضاحیه بیروت و شهادت سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: امروز شاهد دو جبهه متفاوت در دنیا هستیم، جبهه حق با یاران خود و جبهه باطل با یاران خود. هرکسی طرفدار جبهه حق است باید در صحنه حاضر شود، این حضور می‌تواند به صورت مالی، تبیین قضایا و حضور در میدان جنگ باشد.

وی ادامه داد: دانشگاهیان با برگزاری تجمع‌های ضد رژیم صهیونیستی اعلام می کنند برای حضور در جبهه به هر شکل آماده هستند اما مطیع رهبر انقلاب هستند تا هرگاه صلاح بدانند وظیفه خود را انجام دهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهارداشت: اولین وظیفه ما آگاهی از جبهه حق و باطل است و در این بین تمام تلاش دشمن این است که ما را مردد کند تا حق را نشناسیم؛ وظیفه خود را نشانسیم، یا اگر وظیفه خود را شناختیم دچار تردید شویم.

وی ادامه داد: تمام این مراحل برای ما ضرر آفرین است و ما باید از آگاهی و معرفت شروع کنیم، ابتدا باید دانشجویان و جوانان را از وضعیت جبهه حق و باطل آگاه و همدیگر را دعوت به صبر و بردباری کنیم.

حجت الاسلام قریشی تصریح کرد: قرآن می‌فرماید اگر شما اذیت می شوید آنها (جبهه باطل) هم اذیت می شوند. نمونه آن شهید حسن نصرالله است که دوران جوانی را در این راه (جبهه حق) گذاشت و می بینید حزب اللهی که قبلا گروه اندکی بود؛ اکنون به یک گروه مقاومتی بزرگ در منطقه و جهان تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: وظیفه ما این است که سه بخش را در بین جامعه و جوانان تقویت کنیم. نخست باید آگاهی بخشی و همچنین جبهه حق را حمایت کنیم، هرگز نباید در این مسیر سست شویم. همچنین در این شرایط همدیگر را دعوت به صبر کنیم.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه گذشته (ششم مهر) به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد. در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ تا ۱۲ جنگنده انجام و از بمب های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود. حزب الله لبنان در بیانیه‌ای شنبه (هفتم مهر) شهادت این مجاهد بزرگ لبنان را تایید کرد. سید حسن نصرالله در سن ۶۴ سالگی و پس از سی و دو سال برعهده داشتن مسئولیت دبیر کلی حزب الله لبنان به شهادت رسید.

همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه دیشب (دهم مهر) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی هدف قرار گرفت.

سپاه در بیانیه‌ای توضیح داد: امت بزرگ اسلامی ملت شریف و شهید پرور ایران لحظاتی قبل و پس از یک دوره خویشتن داری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید، دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشدید شرارت های رژیم با حمایت آمریکا در قتل عام لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر، رهبر محور مقاومت و دبیر کل سرافراز حزب الله، سید حسن نصرالله و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان، سرلشکر پاسدار سید عباس نیلفروشان، نیروی هوا فضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین های اشغالی مورد هدف قرارداد که جزئیات آن متعاقبا به استحضار خواهد رسید.

بر اساس این بیانیه: خاطر نشان می سازد این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است. اخطار داده می شود چناچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده این جنبش برای توافق آتش بس در غزه، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.