قشم - ایرنا - زنگ همبستگی با کودکان سرزمین زیتون امروز دوشنبه همزمان با نهم مهرماه(روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی) در تمامی مدارس شهرستان قشم به صدا در آمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیین نواختن این زنگ همبستگی نمادین دانش آموزان قشمی با در دست داشتن شمع های روشن و پرچم فلسطین، حمایت همه جانبه خود را از کودکان، نونهالان و نوجوانان دختر و پسر مظلوم فلسطینی اعلام کردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از برگزاری این مراسم را آشنایی دانش آموزان این شهرستان مرزی با ملت مظلوم سرزمین زیتون به ویژه کودکان و نوجوانانی بی پناه که هدف کشتار، بازداشت و به اسارت بردن توسط نظامیان تروریست رژیم صهیونیستی قرار دارند، عنوان کرد.

حسین رنجبر گلشواری اظهار کرد: دانش آموزان مدارس قشم باید بدانند که پس از گذشت حدود یک سال از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، این جنگ باعث کمبود وزن، لاغری، کوتاهی قد و کم خونی ناشی از فقر آهن در میان کودکان و نوجوانان مظلوم و بی دفاع فلسطینی شده است.

به گزارش ایرنا، طبق این گزارش، شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۴۱ هزار و ۵۹۵ نفر و شمار مجروحان به ۹۶ هزار و ۲۵۱ نفر رسید.

نهم مهر یادآور شهادت محمد الدوره، نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی در تقویم ایران اسلامی، روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نام گرفت تا بیانگر مظلومیت مردمان سرزمینی باشد که رژیم صهیونیستی، موطن مادری و سرزمین امن شان را به زور غصب کرده است.

نهم مهر ۱۳۷۹ هجری خورشیدی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در منطقه ی نتساریم نوار غزه نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی را هدف تیر کین خویش قرار دادند و او را به شهادت رساندند.

تصویر شهادت مظلومانه محمد الدوره که در پناه پدرش بود، سبب بر انگیختن خشم جهانیان نسبت به اعمال رژیم صهیونسیتی شد و مردم این گیتی پهناور در اعتراض به کشتار مردم بی دفاع فلسطین رفتارهای این رژیم را محکوم کردند.

اشغالگران صهیونیست هنگامه یی طولانی است که با تجاوز به فلسطین و با کشتار مردمان این کشور می خواهند سرزمین آنها را از آن خویش سازند.

این رژیم در بیست و چهارم اردیبهشت ۱۳۲۷ هجری خورشیدی فلسطین را به اشغال نظامی درآورد و ملک های ساکنان آن دیار را مصادره کرد و زمینه ساز اخراج ۸۰۰ هزار فلسطینی از کشورشان شد.

کودکان و نوجوانان فلسطینی در سال های اشغال کشورشان، همیشه قربانی جنایت ها و نسل کشی رژیم اشغالگر صهیونیست بوده اند.

کودکانی که برخلاف تمامی همسالان خویش خاطراتی همچون جنگ، کشتار و خونریزی را در ذهن های خویش به یادگار سپرده اند و دردهای ناشی از این اشغال، هر لحظه دل های کوچکشان را به درد می آورد.

دشمنان فلسطین آنها را از ابتدایی ترین امکانات اجتماعی، بهداشتی، تحصیلی و فرهنگی محروم کرده اند و از اجرای حقوق اولیه و حقوق بشر در فلسطین خودداری می کنند.

کودکان و نوجوانان فلسطینی در موطن خود احساس امنیت و آرامش ندارند و نیروهای رژیم اشغالگر این انسان های بی گناه را به روش های گوناگون مورد آزار، اذیت و شکنجه قرار می دهند و انسانیت را به زیر سوال می برند. خشونت صهیونیست ها بی سابقه ترین و ناگوارترین رفتارهایی که در طول زندگی بشر رخ داده است.

رژیم صهیونیستی کودکان و نوجوان فلسطینی را پس از بازداشت برای بازجویی به مرکزهای همچون پادگان عوفر، بیت ایل، عتصیون، قدومیم، حواره و ... منتقل می ‌کنند و فرزندان فلسطین در طول مدت زندان به دلیل ضربه ها و شکنجه های گوناگون دچار بیماری‌های معده، پوست، چشم و گوش شده اند که در برخی موارد به عفونت هایی منجر شده است.

اشغالگران فلسطین با آگاهی کامل از این که کودکان و نوجوانان فلسطینی آینده سازان انتفاضه و مقاومت در سرزمین شان هستند، این افراد بی دفاع را آماج حمله های خویش قرار می دهند تا بتوانند به اهداف خود دست یابند و نگذارند که انتفاضه به پیروزی نهایی و آرمان والایش برسد. آنچه آشکار است، این موضوع به شمار می رود که آینده سیاسی فلسطین و انتفاضه در دستان کودکان و نوجوانان این سرزمین است و آنها رهبران آزادی و استقلال سرزمین زیتون خواهند بود.

نهم مهرماه روزی برای همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان مظلوم و بی دفاع فلسطینی است؛ آنان که به جای حضور در کلاس درس، بی پناه و با دستانی خالی اما دلی لبریز از امید برای آزادی زادگاه شان با دشمن صهیونیستی می جنگند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.