تهران- ایرنا- کلیساهای آشوری، کلدانی و انجمن آشوریان تهران در محکومیت ترور شهید «سیدحسن نصرالله» رهبر حزب‌الله لبنان بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در متن بیانیه کلیساهای آشوری و کلدانی و انجمن آشوریان تهران در محکومیت ترور شهید سیدحسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان نوشته شده است:

«رژیم جنایتکار صهیونیستی پس از ناکامی های فراوان در غزه و جنوب لبنان حرکات شنیع خود را متوجه ترور رهبران و فرماندهان و شخصیت های برجسته نهضت مقاومت کرد غافل از اینکه لشکر مجاهدان آزادی خواه همواره قادر است مبارزان تازه نفسی را جایگزین آن شخصیت های والامقام بنماید و قیام علیه ظلم ستم و اشغالگری رژیم صفاک، هرگز خاموشی نخواهد پذیرفت. شهید بزرگوار سید حسن نصر الله با بیش از ۳۰ سال رهبری خود بر حزب الله لبنان نامی ماندگار در تاریخ مقاومت از خود بر جای گذاشت هر چند فقدان او حادثه ای بس غم انگیز است. یقین داریم خللی در عزم راسخ جوانان پرشور لبنانی و فلسطینی و تمام ملت های آزادی خواه وارد نخواهدکرد.

همگام با ملت آزادی خواه لبنان اللخصوص جامعه مسیحیان لبنانی که همواره مورد حمایت حزب الله و رهبری شهید سید حسن نصر الله بوده اند ما نیز کلیساهای آشوری و کلدانی تهران همراه با انجمن آشوریان تهران این حرکت شنیع و مذبوحانه رژیم جعلی مهرابی را محکوم نموده و شهادت غرور آفرین سید مجاهد حسن نصر الله و یاران باوفایش و نیز مردم مظلوم لبنان را خدمت مقام معظم رهبری مردم مقاوم لبنان و تمام مردم غیور آزادی خواه تبریک و تسلیت عرض می کنیم و از خداوند بزرگ خواستار علو درجات آن شهیدان و پیروزی حق بر باطل هستیم.

مار نرسای بنیامین اسقف کلیسای شرق آشوری ایران

مار عماد خوشابه اسقف اعظم کلیسای آشوری و کلدانی کاتولیک تهران

نینوس مقدس نیا کشیش کلیسای انجیلی آشوری تهران

یوناتان بت کلیا رئییس هیات مدیره انجمن آشوریان تهران»