تهران- ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با حضور در دفتر حزب‌الله لبنان در تهران تاکید کرد: نام و خاطره سیدحسن نصرالله به عنوان یک رهبر سیاستمدار و روحانی مبارز استثنائی در تاریخ منطقه ماندگار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا؛ حسین جابری انصاری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در مراسم تسلیت شهادت سید حسن نصرالله در دفتر حزب الله در تهران با اشاره به نقش رسانه در تحولات اخیر اظهارداشت: رسانه‌ در همه جنگ‌های جدید و به ویژه در جنگ جاری جزو جدایی‌ناپذیر از صحنه تحولات به حساب می‌آید.

وی گفت: تاثیر رسانه‌ها هم از جنبه منفی و هم از جنبه مثبت آن برای هر دو سویه این معرکه بزرگ کمتر از حملات و اقدامات نظامی نیست و گاهی تاثیرگذاری آن حتی بیشتر هم می‌باشد. در این جنگ چند لایه و پیچیده رسانه‌های غالب جریان بین‌المللی پیوند مستحکمی با حامیان رژیم صهیونیستی دارند و از زمان تاسیس موجودیت این رژیم، عملیات زیباسازی و تصویرسازی‌های مثبت از آن را برعهده داشته‌اند.

جابری انصاری ادامه داد: در یک چنین زمانه و در میانه چنین جنگ سختی نقش رسانه‌های غیرغالب بین‌المللی در روایت سازی بر اساس واقعیات نقش بی بدیل و استثنایی دارند و امیدوار هستیم که مجموعه رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران و رسانه‌هایی که نزدیک به فضای مقاومت هستند به وظیفه خود عمل کنند.

وی افزود: جنگ کنونی جنگ بسیار سختی است و رسانه‌ها با جریان سازی جزو مهمی از این جنگ هستند و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند که در آگاهی بخشی بتوانیم مطابق با واقعیات نقش ایفا کنیم.

مدیرعامل ایرنا با اشاره به شخصیت برجسته شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: شهید سیدحسن نصرالله یک سیاستمدار درجه یک و یک رهبر بسیار شجاع و استثنایی بود. او جمع به ظاهر متناقضات در زندگی و عمل خودش مابین حکمت و سیاست و هوشمندی و هوشیاری در عالی‌ترین درجات را انجام داده بود.

جابری انصاری بیان کرد: شهید نصرالله فهم استراتژیک و سیاسی بسیار بالایی داشت و با شجاعت، جسارت، اراده و ایستادگی و مقاومت و راهبری مقاومت لبنان و ملت‌های منطقه در لحظه تاریخی نقش استثنایی ایفا کرد.

وی تاکید کرد: شهید سید حسن نصرالله در تاریخ و در میان امت لبنان به عنوان یک شخصیت بزرگ و استثنایی که متناقضات را با هم جمع کرده بود در یاد و خاطره همه ملت‌های منطقه به ویژه ملت فلسطین و لبنان باقی خواهد ماند.

جابری انصاری در پایان خاطرنشان کرد: شهید نصرالله کسی بود که مقاومت لبنان را در تاریخ منازعه با اسراییل به بزرگترین پیروزی خود رساند و جان خودش را در حمایت از فلسطین فدا کرد. نام و خاطره سیدحسن نصرالله به عنوان یک رهبر سیاستمدار و روحانی مبارز استثنائی در تاریخ منطقه ماندگار خواهد شد.