بیرجند - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: جهاد به معنای حضور در میدان است و هنر شهید سید حسن نصرالله این بود که پوسته کاغذی اسرائیل را به دنیا نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حجت سالاری مکی شامگاه دوشنبه در تجمع مردمی برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی که در بوستان شهدای گمنام بیرجند برگزار شد اظهار کرد: اسرائیل به دنبال این است که روحیه جهاد را در نیروهای مقاومت از بین ببرد در حالی که قرآن همواره بر جهاد در جامعه اسلامی تاکید دارد.

وی با اشاره به اینکه حزب الله بافت سلولی دارد و همواره زنده است یادآور شد: آنچه امروز به آن نیاز داریم ادامه مقاومت است و باید بدانیم جامعه اسلامی به خاطر نداشتن روحیه مقاومت ضربه می‌خورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: امروز روحیه مقاومت همراه با حزب الله است و طبق پیش بینی شهید سید حسن نصرالله، اسرائیل به طور قطع نابود شدنی است.

وی با اشاره به اینکه مقاومت نتیجه ۴۵ سال ایستادگی، هشت سال دفاع مقدس، همراهی با ولایت و پای کار نظام بودن است گفت: مدال افتخار را نیروهای حزب اللهی دارند و باید به خود ببالیم که پای کار مردم غزه هستیم.

حجت الاسلام سالاری افزود: سکوت برخی کشورهای اسلامی در مقابل موشک‌هایی که بر سر حزب الله فرود آمد از سر بی غیرتی است اما ملت ایران همواره در عرصه‌های مختلف همبستگی خوش درخشیده است.

وی بر تقویت روحیه مقاومت در جوامع اسلامی تاکید کرد و گفت: مردم خراسان جنوبی نیز همواره نشان داده اند که پای کار نظام ایستاده اند و با همه توان مشتی محکم به دهان طاغوت می‌زنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: کشورهایی که پشت مردم لبنان و غزه را خالی کرده و با برج‌های آنچنانی و دلارهای نفتی اما نسبت به کودکان و زنان مظلوم بی تفاوت هستند، نشانی از حرام خواری دارند.

وی گفت: ما معتقد هستیم فرزندان دلاوری که عملیات عین الاسد و وعده صادق را رقم زدند در وقت مشخص فریادهای انتقامی که مردم سر دادند را پاسخ خواهند داد.

حجت الاسلام سالاری اظهار کرد: ترورهای ناجوانمردانه از صدر اسلام وجود داشته اما باید پای کار مقاومت و ولایت بایستیم اگرچه تحریم شویم و مشکلاتی گریبانگیر ما باشد.

وی گفت: فرزندان امیرالمؤمنین و سید الشهدا همواره در جنگ تمام عیاری که با گرگ‌های درنده داشته اند قربانی شدند و امروز رهبر معظم انقلاب فرمان جهاد تبیین داده اند لذا هر شخصی به فراخور خود باید در این جهاد شرکت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن در مقابل سازش کوتاه نمی‌آید افزود: طبق گفته رهبری سازش و مقاومت هر ۲ هزینه دارد اما هزینه سازش به مراتب بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه پای هزینه‌های مقاومت هم باید بایستیم ادامه داد: کوچکترین تریبونی که بوی نفوذ و نفاق دهد را مردم درک می‌کنند.

حجت الاسلام سالاری گفت: روحیه مقاومت باید همواره زنده بماند و پرچم استکبار ستیزی و مبارزه با ظالم به دست رهبر معظم انقلاب به امام عصر (عج) برسد.

اجتماع مردمی و بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله و همرزمان شهیدش امشب با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در جوار قبور مطهر شهدای گمنام بیرجند برگزار شد.

روز گذشته نیز چند اجتماع اعتراض آمیز توسط گروه‌های مختلف دانشگاهی و حوزوی خراسان جنوبی در راستای محکومیت اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی برگزار شد و برنامه‌های محوری بزرگداشت شهدای مقاومت تا پایان هفته ادامه دارد.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه ششم مهرماه ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند که در این حمله جنایتکارانه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌ الله لبنان و همراهانش به شهادت رسیدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت از روز یکشنبه هشتم مهرماه در کشور پنج روز عزای عمومی اعلام کردند.