خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: سهم تسهیلات بخش کشاورزی از ۲۲ به ۳۸ درصد افزایش یافته است که امید می رود با این اقدام و افزایش نقدینگی، مشکلات کشاورزان و فعالان اقتصادی این بخش برطرف شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از استانداری لرستان ابوطالب شفقت در نشست با فعالان حوزه کشاورزی در استانداری اظهار کرد: محوری‌ترین فعالیت استان اقتصاد کشاورزی است که این مهم در اولین روز به عنوان یک سیاست راهبردی ابلاغ، جلسات متعددی در این زمینه برگزار و کارگروه مربوطه نیز تشکیل شد.

وی افزود: مدیریت ارشد اجرایی استان علاوه بر برگزاری جلسات متعدد با کشاورزان، با شرکت در جشنواره‌های کشاورزی و بازدید از مزارع، باغات و دامداری‌ها در کنار این قشر است.

وی با تاکید بر توسعه اقتصاد کشاورزی در استان گفت: آب، محوری‌ترین ابزار کشاورزی و آب منطقه‌ای استان موظف است به عنوان یک تکلیف، تخصیص لازم را برای کشاورزان فراهم و برای این مهم در سطوح ملی اقدام کند.

استاندار لرستان افزود: آب منطقه‌ای استان باید نسبت به ساماندهی موارد حوزه آب گام بردارد و به هیچ عنوان نباید اعلام کند برای گلخانه، زراعت و دامپروری، تخصیص نداریم.

شفقت ادامه داد: این اداره باید در هر زمینی از لرستان که امکان فعالیت کشاورزی، احداث گلخانه، باغ و دامپروری وجود داشته باشد نسبت به تامین آب مورد نیاز اقدام کند.

وی ادامه داد: به صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز پیشنهاد می‌ شود شبکه ای تحت عنوان"روستا" راه‌اندازی و با پخش محتوای مناسب به روستاییان کمک کند تا احساس هویت کنند و به آبادی ها برگردند.

وی افزود: ما مسوولان موظف هستیم امکانات و رفاهیات روستا را فراهم و فرهنگ زندگی روستایی را همانگونه که هست به عنوان یک ارزش در جامعه نهادینه کنیم تا مردم به روستا بازگردند و تولید مواد اولیه و رونق اقتصادی شکل بگیرد.