تهران- ایرنا- دو تحلیلگر صهیونیست با اشاره به تداوم سیاست های جنگ طلبانه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل، درباره تبعات آن برای این رژیم هشدار دادند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، «عاموس هارئیل» تحلیلگر رسانه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از منابع عالی رتبه در تل آویو گفت: رویکرد نتانیاهو، رویارویی نظامی در همه جبهه هاست و این سیاست بهای سنگینی برای اسرائیل به همراه خواهد داشت.

«یوسی فرتیر» دیگر تحلیلگر صهیونیست نیز اعلام کرد: انجام ترورهای موفقیت آمیز هم هرگز نخواهد توانست نتانیاهو را از سرنوشت تلخی برهاند که به سرعت در حال حرکت به سمت آن است. کل دنیا، راه پرپیچ و خمی را که وی اسرائیل را در آن پیش می‌برد، تغییر نخواهد داد.

وی تاکید کرد: نتانیاهو و تیمش به ویرانی اسرائیل ادامه می‌دهند.آنها مجرم اقتصادی در وزارت دارایی، مجرم در دستگاه قضایی و مجرم در وزارت امنیت داخلی هستند و بالا دست این افراد هم نخست وزیری است که اقداماتش دلایل سیاسی و شخصی دارد.

این تحلیلگر افزود: نیروی هوایی به تنهایی چاره ساز نیست. «یحیی السنوار»(رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس) هنوز فعال است و رهبران اسرائیل باید بدانند که ۱۰۱ اسیر یکسال است که در جهنم غزه هستند و همه دستاوردهای ما اگر آنها برنگردند، بی ثمر خواهد بود.

فرتیر با اشاره به سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل بیان کرد: خروج بیشتر هیات ها هنگام سخنرانی نتانیاهو از سازمان ملل نشان دهنده جایگاه بین المللی اسرائیل با گذشت یکسال از هفتم اکتبر۲۰۲۳ است.

وی اضافه کرد: خروج کشورها از سازمان ملل باعث شد حامیان نتانیاهو در سالن رها شوند و گویی مقر سازمان ملل به جلسه کمیته مرکزی حزب لیکود تبدیل شده بود؛ موضوعی که اوج بدبختی و مصیبت را نمایان کرد. این سخنرانی ناامید کننده و سخنران در بسیاری از لحظات آشفته بود. هنگامی که نتانیاهو گفت، «هرکاری انجام می دهم تا اسیران برگردند» نیز یاوه ای بیش نبود.

به گزارش ایرنا، روز جمعه(ششم مهرماه) همزمان با آغاز سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل، سران و اعضای هیأت‌های شماری از کشورهای جهان با سردادن شعار علیه نتانیاهو و این رژیم، صحن علنی را ترک کردند.

این اقدام سران کشورهای جهان با تشویق خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها مواجه شد.

نتانیاهو با عصبانیت خطاب به مقامات کشورهای عضو سازمان ملل که همزمان با آغاز سخنان او، در حال ترک سالن بودند گفت: به شما نیازی نداریم. اسرائیل، با شدت و بدون هیچ گونه نیازی به کمک شما می‌جنگد و ما پیروز خواهیم شد.