اراک - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: قوانین دست و پاگیر موجب می‌شود تا سرمایه‌گذران در صنعت گردشگری زمین‌گیر شوند.

به گزارش ایرنا، «محمود مرادی‌نراقی» روز سه‌شنبه در نشست تخصصی با موضوع بررسی چالش‌ها و فرصت‌های صنعت گردشگری در استان مرکزی، افزود: وجود برخی قوانین دست و پاگیر سرمایه‌گذاران را دلسرد می‌کند و تمامی دستگاهها و نهادها بایستی تلاش کنند تا راه را برای سرمایه‌گذاران این بخش هموار کنند.

وی بیان کرد: گردشگری نیاز به اجماع ملی دارد و همکاری تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد و پازل گردشگری با همکاری تمام ارکان تکمیل می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: رونق گردشگری نباید به بهانه نبودن زیرساخت گردشگری متوقف شود چرا که با حضور گردشگران در منطقه، سرمایه‌گذار و متقاضیان سرمایه‌گذاری گردشگری در این بخش توسعه می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان مرکزی حمایت می‌شوند

رونق صنعت گردشگری استان مرکزی در دستور کار ویژه

مرادی نراقی افزود: با حضور گردشگران، بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران بسیاری علاقه‌مند به این حوزه خواهند شد و بدون شک زیرساخت‌ها، توسط بخش خصوصی توسعه پیدا می‌کند.

این نشست با حضور اساتید حوزه گردشگری، دکتر مرتضی طالع ماسوله، استاد دانشگاه و پژوهشگر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی، دکتر رضوانیان، فعال اقامتگاه‌های بوم گردی ایران، دکتر کاوه امین، فوق دکتری برنامه‌ریزی منطقه‌ای (گرایش گردشگری) برگزار شد و راهکارهای تخصصی برای تبدیل استان از معبر گردشگری به مقصد گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی در استان مرکزی شناسایی شده که ۹۱۵ اثر در فهرستا آثار ملی ثبت شده است.