زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان ظرفیت‌های بیشماری در همه حوزه‌ها دارد و اکنون می‌توانیم ادعا کنیم این نقطه از کشور بهشت معدن شناسان و معدن کاوها شده است.

رضا شریفی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از شرکت توسعه معادن پارس طلای تفتان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همه مردم سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی، فارس و بلوچ باید پا به پای یکدیگر تلاش کنند تا بتوانیم استان را آباد کنیم چرا که استان با کش مکش های قومی و مذهبی ساخته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه جای خرسندی دارد که مردم سیستان و بلوچستان در کنار هم این کارخانه(کارخانه معدن طلای تفتان) را مدیریت می‌کنند تصریح کرد: خوشبختانه می توانیم ادعا کنیم همه ظرفیت نخبگانی و علما پای کار توسعه استان هستند و همه در کنار هم برای ساختن این نقطه از ایران اسلامی تلاش می‌کنند تا بتوانیم پرچم این منطقه را بالا نگه داریم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه در استان این چنین ظرفیتی داریم باید از آن نهایت استفاده را ببریم البته نفع این کارخانه باید به استان برسد.

به گفته وی سیستان و بلوچستان ظرفیت های بیشماری دارد و اکنون می‌توانیم ادعا کنیم این نقطه از کشور در ایران و منطقه بهشت معدن شناسان و معدن کاوها به شمار می‌رود.

شریفی بیان کرد: خوشبختانه مسوولان سیستان و بلوچستان دغدغه اجتماعی دارند و با توجه به اینکه فرمانداران و بخشداران نماینده استاندار و معاونان استاندار در حوزه های مختلف تخصصی هستند باید در هر زمینه که نیاز است کنشگری انجام دهند تا کارها زودتر به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه همه کنشگری های ما باید خط تولید امید نسبت به سیستان و بلوچستان داشته باشد خاطرنشان کرد: تیم مدیریتی استان از شمال تا جنوب فارغ از نگاه‌های قومی و مذهبی توسعه این منطقه را اولویت اول خود قرار داده‌اند همچنین سران طوایف و ریش سفیدان باید به این کارخانه احساس تعلق داشته باشند و برای پیشرفت زودتر کارها در کنار مردم و مسوولان باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان به آمادگی مجموعه استانداری برای حل مسائل، معرفی ظرفیت‌ها، امنیت و توسعه استان در کنار بزرگان، ریش سفیدان، معتمدین استان اشاره کرد و افزود: در مجموعه مدیریتی سیستان و بلوچستان اراده محکمی وجود دارد تا برای جبران عقب ماندگی ها فارغ از خط کشی های قومی و مذهبی از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

به گزارش ایرنا،معدن «طلای انجیرک تفتان» سیستان و بلوچستان در حالی در زمره یکی از معادن طلای ایران به شمار می‌رود که ظرفیت فرآوری طلا در این کارخانه ۸۳۲ کیلوگرم شمش طلا در سال است.

طرح ساخت کارخانه تولید شمش طلا در تفتان با هدف تولید سالانه نیم‌تن طلا، اشتغالزایی بیش از ۳۵۰ نفر و با سرمایه‌گذاری بیش از هشت هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ آغاز شد. طبق گواهی کشف صادره معدن طلای مادوفتی، این معدن با ذخیره بیش از ۱۰۰ میلیون تن کانسنگ طلا، از بزرگ‌ترین معادن طلای کشور است.

سیستان و بلوچستان در حالی لقب بهشت مواد معدنی ایران را یدک می‌کشد که از شمال تا جنوب از شرق تا غرب این استان پهناور با توجه به وجود معادن مختلف فلزی و غیرفلزی، وجب‌به‌وجب خاکش طلا است.

سال‌های اخیر با توجه به کشفیات معادن مختلف سیستان و بلوچستان را رنگین‌کمان معادن کشور نام نهادند چرا که این استان از یک سو با دارابودن ذخایر معدنی فراوان دارای قابلیت‌های ویژه برای تحقق جهش تولید بوده و از سوی دیگر علاوه‌بر تولیدات صنعتی و صادرات غیرنفتی زمینه رونق صادرات نامرئی یا همان گردشگری را فراهم کرده است.