تهران بزرگ - ایرنا - اکثریت اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی (۳۱ نماینده) با صدور پیامی کسب جایزه نوآوری در رویداد مسکو در حاشیه مجمع جهانی بریکس را به شهردار تهران تبریک گفتند.  

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجمع استان تهران در این پیام با تقدیر و تشکر از تلاش‌های سه سال گذشته علیرضا زاکانی در شهرداری تهران، اقدامات صورت‌ گرفته در حوزه‌های مختلف از جمله ایجاد شفافیت و ثبات در حوزه مالی، ترمیم روکش آسفالت معابر، توجه به نوسازی و توسعه ناوگان حمل‌ ونقل عمومی و برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی را شایسته تقدیر و تشکر دانستند.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:


جناب آقای دکتر علیرضا زاکانی
شهردار تهران

با سلام و احترام

به عنوان جمعی از نمایندگان پایتخت و استان تهران، کسب جایزه «صنعت، نوآوری و زیرساخت» در اجلاس شهرداران مجمع جهانی بریکس را به شما و همه دست اندرکاران زحمتکش مجموعه شهرداری تهران تبریک عرض می‌کنیم.

همچنین لازم است از سایر خدمات شهرداری تهران در بیش از سه سال گذشته به ویژه در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی، طرح‌های عمرانی، آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها و مدارس تهران، همچنین اصلاحات هندسی معابر، توجه به رویدادهای فرهنگی از قبیل جشن‌ها و بزرگداشت‌های فرهنگی - دینی از قبیل عاشورا و ماه مبارک رمضان و بویژه برگزاری نمایشگاه و رویداد مهم سرزمین تمدن‌ها در برج میلاد تهران و خدمات بسیار خوب و ارزنده در راهپیمایی اربعین به زوار حضرت اباعبدالله علیه السلام، ایجاد شفافیت و ثبات در امور مالی، توجه به نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی و کمک به نهضت ساخت مسکن در شهر تهران تقدیر و تشکر کنیم.

ضمنا امیدواریم با تلاش شبانه روزی شما و همکاران تان در شهرداری تهران، بتوانید در سایر عرصه‌های خدمت رسانی به مردم پایتخت موفق باشید.

طرح «من شهردارم» به عنوان ابتکار تهران در رویداد جایزه جهانی ۲۰۲۴ مسکو که شامل ۱۲ بخش بود، ارائه و پس از داوری به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد.

در این رویداد که در حاشیه اجلاس جهانی شهرداران شهرهای عضو قدرت‌های نوظهور جهان «بریکس» برگزار می‌شد، طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه شهرها و پایتخت‌های مختلف به داوری گذاشته شد. کشورهایی اعم از روسیه، قرقیزستان، تاجیکستان، بلاروس، قطر، بحرین، مالزی، اندونزی، فیلیپین، چین، امارات در این رویداد حضور داشتند.

در جایزه جهانی نوآوری ۲۰۲۴ مسکو که شامل ۱۲ بخش بود، طرح «من شهردارم» به عنوان ابتکار تهران به این رویداد ارائه و پس از داوری، به عنوان طرح برگزیده در بخش نوآوری رویداد جایزه جهانی نوآوری ۲۰۲۴ مسکو مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت.

هیات داوران از لطف‌الله فروزنده که به نمایندگی از شهردار تهران در این رویداد شرکت کرده بود، تقدیر و تشکر کرد.

فروزنده، معاون شهردار تهران در سخنانی کوتاه در این اجلاس، ضمن ابلاغ سلام علیرضا زاکانی، شهردار تهران به نمایندگان شهرداری‌های عضو بریکس، توضیحاتی درباره روند اجرائی طرح «من شهردارم»، کارکردها و استقبال میلیونی شهروندان از آن ارائه کرد.

پیمان بریکس یک تشکیلات جهانی متشکل از قدرت‌های نوظهور جهان مانند برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی است که برای گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تشکیل شده است، کشورمان نیز از شهریورماه سال گذشته به عضویت این پیمان درآمد.