قم- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: در راستای طرح رایگان شدن هزینه بستری بازنشستگان در مراکز دانشگاهی، بیش از ۲۸ میلیارد تومان هزینه شده‌است.

سید مهدی محصل روز سه‌ شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز جهانی سالمندان، افزود: از زمان اجرای طرح حمایت مالی از بازنشستگان بستری بالای ۶۵ سال از زمستان سال ۱۳۹۹ تاکنون در مراکز دانشگاهی قم، ۲ هزار نفر از سالمندان مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به افزایش پوشش درمانی تامین اجتماعی، اضافه کرد: با ایجاد اداره بیماری‌های مزمن و سالمندی در ستاد مدیریت، راه‌اندازی درمانگاه دیابت در مراکز درمانی تامین اجتماعی و فعال‌سازی غربالگری سرطان‌ها و بیماری‌های مزمن که اغلب قشر سالمند و بازنشسته به آن مبتلا می‌شوند، نشان‌دهنده توجه سازمان به پیشگیری از ایجاد هزینه‌های سنگین درمانی به این قشر ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با هدف کاهش هزینه درمان افراد بالای ۶۵ سال تحت پوشش تامین اجتماعی و ایجاد رضایتمندی خدمت گیرندگان، صیانت از کرامت و حفظ شان مستمری‌بگیران و بیمه‌شده‌ها در مواجهه با هزینه‌های درمانی و توزیع عادلانه منابع، تسهیل و عدالت در دسترس بیمه‌شده‌ها و مستمری‌بگیران به‌ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر اجرا می‌شود.

محصل با تاکید بر نقش حمایتی صندوق بیماران صعب‌العلاج در پوشش هزینه‌ها، بیان کرد: با راه‌اندازی صندوق صعب‌العلاج، شاهد کاهش هزینه‌های بیماران دارای پرونده نشان‌دار به‌ویژه سالمندان هستیم.

وی افزود: با هماهنگی بعمل آمده در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان قم مبنی بر اجرای طرح تکریم سالمندان، حدود ۱۰ درصد نوبت‌ها نیز با هماهنگی روسای مراکز به سالمندان اختصاص یافته‌است.

۱۰ مهرماه مصادف با اول اکتبر روز جهانی سالمندان نام‌گذاری شده‌است.