تهران– ایرنا– دولت ژاپن بامداد امروز سه‌شنبه به دنبال انتشار اخباری مبنی بر تجاوز  زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان، نهایت خویشتنداری دو طرف و برقراری آتش‌بس فوری را خواستار شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، خبرگزاری کیودو با انتشار این خبر افزود: دولت ژاپن بدنبال تهاجم زمینی اسرائیل به جنوب لبنان، نهایت خویشتنداری را به منظور جلوگیری از تشدید و گسترش درگیری‌ها، خواستار شد.

یوشیماسا هایاشی (Yoshimasa Hayashi) دبیر ارشد کابینه ژاپن، برقراری فوری آتش‌بس را خواستار شد و تاکید کرد که باید تمامی ابزارهای ممکن برای جلوگیری از افزایش قربانیان غیر نظامی در این درگیری به کار گرفته شود و از تمامی طرف های درگیر خواست تا راه حل دیپلماتیک را در پیش گیرند.

وی همچنین بعنوان بالاترین مقام سخنگوی دولت ژاپن در یک کنفرانس خبری، گفت توکیو تمامی تلاش خود را برای اطمینان از امنیت ۵۰ نفر از اتباع خود در لبنان به کار می بندد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی سحرگاه امروز سه شنبه در بیانیه‌ای مدعی آغاز تجاوز زمینی به خاک لبنان شد و اعلام کرد که این عملیات علیه مواضع حزب الله و در نزدیک مرز انجام می‌شود.

براساس این بیانیه، تجاوز زمینی نظامیان صهیونیست با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای صورت گرفته است.

همچنین دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز درباره این تجاوز ادعایی به خاک لبنان، گفت: ما عملیات زمینی مشخصی را علیه اهداف حزب الله در نزدیکی مرز لبنان آغاز کردیم که این عملیات با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای همراه است.

این درحالی است که شبکه المیادین بامداد امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که به رغم اعلام خبر تجاوز زمینی، نظامیان دشمن تاکنون هیچ ورودی به خاک لبنان نداشته‌اند.