تهران - ایرنا - معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: موضوع کاهش مواد مخدر و جلوگیری از تبدیل مواد مخدر سنتی به صنعتی در کشور افغانستان در حد اقدام رسانه‌ای مانده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جمالو روز سه‌شنبه در دومین همایش خیرین یاریگران زندگی اظهار داشت: متاسفانه به دلیل هم مرزی با بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در معرض آسیب بیشتری قرار داریم.

به گفته وی، خوشبختانه ایران با شیوه متداول جهانی در مصرف و شیوع مواد مخدر فاصله دارد و امروزه نیمی از مرگ و میر ناشی از مواد مخدر در آمریکا اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد در حوزه مقابله با مواد مخدر در دنیا پیشتاز هستیم اما در عین حال باز هم با توجه به لیاقت و شأن مردم ایران با حد مطلوب فاصله داریم.

معاون کاهش تقاضا مواد مخدر به معرفی هزاران نوع مواد مخدر در شبکه اجتماعی برای فرزندان ما اشاره کرد و گفت: مهارت تصمیم گیری و مهارت مقابله با آسیب‌های اجتماعی در فرزندان ما نیازمند ترمیم و آموزش است.

جمالو تاکید کرد: با وجود اتفاقات و اقدامات گسترده، تا زمانی که سطح آگاهی و آموزش کودکان و نوجوانان ارتقا نیابد نمی توانیم شاهد جلوگیری از آسیب اعتیاد باشیم؛ موضوعی که بیش از هر چیز افراد در سنین پایین را تهدید می‌کند.