اهواز- ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در ۶ ماه نخست ۱۴۰۳ در بیش از ۷۲۵ کیلومتر راه های استان، طرح عملیات نگهداری اجرا شده است.

مرتضی بهداروندی سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای امسال ۷۲۵ کیلومتر عملیات درزگیری، لکه گیری، روکش آسفالت بزرگراه، راه اصلی و راه فرعی و روستایی و آسفالت سطحی راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال اجرایی شد.

وی با بیان اینکه عمده طرح‌ها در محورهای منتهی به پایانه های مرزی تعریف و به اجرا رسیده است افزود: در بازه زمانی یاد شده ۸۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی با اعتباری بالغ بر۲ هزارو ۸۸۰ میلیارد ریال نیز ساخته شد.

بهداروندی یادآور شد: با طرح‌های تعریف شده در بخش نگهداری راه ها، سطح کیفی آسفالت در جاده های اصلی و فرعی استان به میزان قابل توجهی ارتقا یافت.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: ۸۸ درصد راه‌های روستایی استان با جمعیت بالای ۲۰ خانوار استان نیز از راه آسفالته برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست سال جاری سه هزارو ۷۷۰ میلیارد ریال طرح ایمنی و حریم راه در استان اجرایی شد ادامه داد: این طرح ها شامل اجرای سه هزارو ۷۷۰ کیلومتر خط کشی، ۳۴ کیلومتر حفاظ بتنی، ۲۸.۸ کیلومتر حفاظ فلزی، نصب ۴۸ هزارو ۸۰۰ عدد بازتاب ایمنی، ۲۸ هزارو ۹۰۰ عدد علائم ایمنی شامل مسیرنما، جهت نما، اخطاری و انتظامی، ۱۵ کیلومتر شیار لرزاننده و ۷۴۸ مترمربع تابلو اطلاعاتی است.

به گزارش ایرنا، خوزستان با داشتن ۱۹ هزار کیلومتر راه و همچنین برخورداری از صنایع نفتی، پتروشیمی و کشاورزی از استان‌های با اهمیت و حساسیت بسیار بالا در حوزه حمل و نقل و ترافیک جاده‌ای است.