تهران- ایرنا- نمایندگان شطرنج ایران در تازه‌ترین رده‌بندی جهانی این رشته سقوط آزاد را تجربه کردند.

به گزارش ایرنا، در جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی شطرنج ۲ نماینده ایران نه تنها نتوانستند جایگاه خود را ارتقا داده و بلکه سقوط چند پله‌ای را نیز تجربه کردند. در این رده‌بندی مگنوس کارلسن قهرمان نروژی جهان شطرنج با ریتینگ ۲۸۳۱ همچنان در جایگاه نخست قرار دارد.

هیکارو ناکامورا از آمریکا با ریتینگ ۲۸۰۲ در رده دوم، آرجون اریگاسی هندی با ریتینگ ۲۷۹۷ سوم و فابیانو کاروانا (آمریکا) با ریتینگ ۲۷۹۶ در رده چهارم قرار دارند. گوکش پدیده هندی شطرنج جهان نیز با ریتینگ ۲۷۹۴ در جایگاه پنجم و ندربیک عبدالستاروف از ازبکستان با ریتینگ ۲۷۸۳ در جایگاه ششم قرار دارد.

در بخش مردان پرهام مقصودلو نفر نخست شطرنج ایران با ریتینگ ۲۷۱۳ و با ۲ پله سقوط در جایگاه بیست و پنجم قرار دارد و سیدمحمدامین طباطبایی دیگر سوپر استاد شطرنج ایران با ریتینگ ۲۷۰۲ در رده بیست و نهم ایستاده است. طباطبایی نیز در این جدول سه پله سقوط را تجربه کرده است.

مقصودلو در این جدول ۴ واحد ریتینگ را از دست داده و طباطبایی نیز کاهش ۱۲ واحدی ریتینگ را داشت.

در بخش بانوان نیز مبینا علی‌نسب، سارا داوری، ستایش کریمی، ملیکا محمدی، طناز ازلی، پروا بهزاد نظیف، پریما جلیلی، درسا محمدابراهیم‌خان، انوشا محدیان و سحر معصومی نیز به ترتیب در رده‌های اول تا دهم بهترین‌های شطرنج ایران ایستاده‌اند.

ایران در این ماه همچنان با میانگین ریتینگ ۲۵۶۲ در رده بیست‌ویکم جهان قرار گرفت.