بجنورد- ایرنا- نماینده مردم بجنورد، جاجرم، گرمه، مانه، سملقان و رازوجرگلان در دیدار با مدیرعامل راه آن کشور خواستار تسریع در اجرای طرح راه آهن گلستان - بجنورد - مشهد شد.

محمدمهدی شهریاری روز سه شنبه با اشاره به دیدار با مدیرعامل راه آهن کشور به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: توسعه حمل و نقل ریلی در خراسان شمالی، عامل اصلی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی شرق کشور است.

وی افزود: اجرای طرح راه آهن مشهد به بجنورد مطالبه به حقی است که باید به آن توجه شود.

شهریاری بر ارتقای ایستگاه جاجرم نیز تاکید کرد و گفت: ارتقای این ایستگاه نیز یک مطالبه استانی است و باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

وی همچنین اختصاص و افزایش بلیط مسافری به خراسان‌شمالی ضروری دانست اعلام و بیان کرد: ایجاد خط آنتنی به مسافت ۳۰ کیلومتر تا شهر جاجرم علاوه بر بهبود شرایط انتقال مسافران، باعث پیشرفت چشمگیر منطقه خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد، جاجرم، گرمه، مانه، سملقان و رازوجرگلان یادآور شد: تخصیص واگن باری برای تسهیل در حمل بارهای تولیدی به بازارهای هدف از دیگر خواسته ها در این جلسه بود.

به گزارش ایرنا برای پروژه ریلی مشهد- بجنورد- گرگان به طول ۵۷۰ کیلومتر، ۲۷ ایستگاه تعریف شده است که ۲۳۰ کیلومتر این مسیر از استان خراسان شمالی عبور می‌کند و ابتدای مسیر آن از خروجی ایستگاه گرگان شروع شده و با عبور از شهرهای سرخنکلاته، فاضل‌آباد، علی‌آباد، خان ببین و دلند، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس، گالیکش، کلاله، پیش کمر، گرماب، تنگه، آشخانه، شیرین دره، دونگال، بجنورد، به یگان، شیروان، فاروج، قوچان و اخلمد به گلبهار در غرب مشهد ختم می‌شود.

جاجرم صاحب موزه می شود

شهریاری با اشاره به دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: جاجرم از شهرهای قدیمی خراسان شمالی است که از ظرفیت های تاریخی و گردشگری آن به خوبی استفاده نشده است.

وی افزود: این شهر محوطه های باستانی بزرگی همچون تپه پهلوان، تپه حیدران و محوطه چَلو و سنگ نگاره های پیش از تاریخی «جُربِت» دارد که در خصوص ظرفیت آنها توضیحاتی به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارایه شد.

نماینده مردم بجنورد، جاجرم، گرمه، مانه، سملقان و رازوجرگلان ادامه داد: در این دیدار وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با احداث موزه جاجرم موافقت کرد تا یافته های تاریخی در این شهر نمایش داده شود.

شهریاری گفت: قول هایی نیز برای ساماندهی تپه تاریخی «ریوی» سملقان داده شد.

شهرستان جاجرم با مساحت سه هزار و ۶۵۴ کیلومتر دارای سه شهر جاجرم، سنخواست و شوقان، سه بخش، پنج دهستان و ۵۵ آبادی است.