ایلام - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی ایلام با اشاره به بروز ناپایداری‌های موقتی برای امروز و فردا در این استان، گفت: وزش باد شدید و ناپایداری‌های موقتی از امروز آغاز و تا پایان روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه ادامه خواهد یافت.

"مجتبی میهن‌پرست" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها و مدل‌های هواشناسی، برای مناطق مختلف استان ایلام طی امروز و فردا، وزش باد شدید موقتی، رگبار و رعدوبرق نقطه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت وزش باد به گونه‌ای پیش بینی می‌شود که احتمال آسیب به سازه‌ها و تأسیسات سبک و موقتی وجود دارد، افزود: آسیب به مزارع برنج به علت وزش باد، احتمال اصابت صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی موقتی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در نقاط مستعد بارشی از مخاطرات این سامانه خواهد بود.

رئیس اداره هواشناسی ایلام با تاکید بر خودداری افراد از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، ابراز کرد: تحکیم انواع سازه‌های سبک، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و آمادگی در برابر بارش‌های ناگهانی توصیه می‌شود.

میهن پرست با اشاره به روند کاهشی دما با شیب ملایم، خاطرنشان کرد: تصاویر ماهواره‌ای از پوشش ابر و نیمه ابری آسمان استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان و خوزستان حکایت دارد.

به گزارش ایرنا، روز گذشته اولین باران پاییزی در استان ایلام در شهرستان آبدانان ثبت شد.