تهران - ایرنا - رئیس فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام اشتباه رژیم صهیونیستی با پاسخ محکم و قاطع جمهوری اسلامی همراه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نشست خبری فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه - ۱۰ مهرماه با حضور حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده تهران، عباس گلرو نماینده سمنان، روح الله متفکر آزاد نماینده تبریز و مرتضی محمودی نماینده تهران به عنوان اعضای این فراکسیون در حاشیه صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام نبویان در این نشست ضمن تسلیت حادثه‌ طبس و محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان گفت: امروز وضعیت علیه رژیم صهیونیستی است و این رژیم بعد از شکست در غزه به ترور رو آورده است.

وی با تاکید بر استمرار جبهه مقاومت برای مقابله با دشمن صهیونیستی اظهار کرد: اگر مقابل استکبار ایستادگی کنیم دشمن عقب خواهد رفت و این سنت الهی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، راه شکست دشمنان ایران را ایستادگی دانست و گفت: دشمن اعلام کرده نیروهای مقاومت باید نابود شوند. البته آمریکا و رژیم صهیونیستی به سراغ ایران نیز خواهند آمد، برای تامین منافع ایران باید به کمک حزب‌الله لبنان و یاری بازوان جبهه‌ مقاومت بشتابیم و دلیل تشکیل فراکسیون مقاومت نیز همین است.

نبویان از تشکیل اتحادیه فراکسیون مقاومت مجالس کشورها خبر داد و گفت: هدف از کشورهای مقاومت فقط کشورهای اسلامی نیست و هر کشوری که در برابر ظلم ایستادگی می‌کند کشور مقاومت است.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی برای امنیت خود باید پاسخ می‌دهد، تصریح کرد: باید آسیب‌ها را کمتر کنیم، اگر بزنیم می‌زند نزنیم هم می‌زند.پاسخ ایران قطعی است، اما باید آسیب‌ها شناسایی شود و برای کاهش آسیب‌ها به دنبال جمع‌آوری نظرات کارشناسان هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره‌ به پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه، یادآور شد: رژیم صهیونیستی به‌دنبال ایران است و به وضوح این موضوع را مطرح کرد از این رو باید سطح آسیب پذیری را کاهش دهیم.

نبویان گفت: اگر رژیم صهیونیستی عملیات زمینی به لبنان را آغاز کند حتما شکست خواهد خورد، چون ظالم رفتنی است.

ما به دنبال جنگ نیستیم

نبویان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به دنبال جنگ نیست، یادآور شد: اما اگر اسرائیل بخواهد ما را بزند، همه مردم ما دنبال آن هستند که از منافع کشور دفاع شود.  برای مقابله با اسرائیل در صورت تعرض به ایران، به بمب هسته‌ای نیاز نداریم. اما اسرائیل بداند که ضربات جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی محکم خواهد بود و به نفع‌ آنها است که به سمت ایران نیایند.

رئیس فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی گفت: هر کس از ملت ایران دفاع کند و منطق ما در حمایت از محور مقاومت را قبول داشته باشد، حتی اگر دانشجویی آمریکایی باشد، ما او را جزو محور مقاومت می‌دانیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ملت ایران از منافع خود کوتاه نمی‌آید و فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی برای دفاع از مظلومان عالم تشکیل شده است.