کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله و همرزمانش گفت: دشمن صهیونیستی چون به بن‌بست رسیده به همه‌جا چنگ می زند و چنین جنایت‌هایی را مرتکب می‌شود، در حالی که ترور ارزش امنیتی ندارد به ویژه اگر دولتی پشت آن باشد و این ترورها در نجات این رژیم اثری نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز سه شنبه در نشست ستاد مکتب شهید سلیمانی با موضوع برگزاری پنجمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: در جنایات اخیر صهیونیست‌ها، سرداران بزرگی از سپاه پاسداران در جبهه‌های مقاومت به شهادت رسیدند، افرادی که همیشه پشتیبان و همراه حزب‌الله و جبهه مقاومت بودند.

وی اظهار داشت: به برکت خون این شهدا، جریان جبهه مقاومت در جهان اسلام هموارتر و توفنده تر پیشرفت می کند.

استاندار کرمان افزود: هرآنچه در حوزه جبهه مقاومت است و روحیه‌ای که در جهان اسلام از یمن، فلسطین، لبنان، عراق، سوریه وجود دارد، ناشی از روحیه‌ای است که در دفاع مقدس شکل گرفت.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در فضای رسانه ای تصریح کرد: مطلبی که رسانه ها نیز باید به آن توجه کنند این است که برخی دوستان انرژی خود را برای زدن و تخریب یکدیگر قرار داده اند و خودزنی می کنند که این خطای بزرگ راهبردی است.

فداکار تاکید کرد: محتواهایی در فضای مجازی در حال انتشار است که منافقین تولیدکننده آن هستند و عده‌ای هم ناآگاهانه آن را منتشر می‌کنند؛ باید مراقبت کنیم تا گرفتار نفاق نشویم و فضای وحدت‌آمیز قوی و حمایتی داشته باشیم و جلو دشمن بایستیم.

وی با اشاره به انتشار برخی مطالب جهتگیرانه و هدفدار علیه ملت و نظام در فضای مجازی گفت: بسیاری از مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی گذاشته می‌شود، واقعی نیست، باید دقت و آسیب‌شناسی کرد تا در راستای خواست دشمن حرکت نکنیم، مطالب دروغ آنها را گسترش ندهیم و گرفتار توهمات نشویم.

مراسم حاج قاسم با عظمت باشد

استاندار کرمان همچنین گفت: مراسم پنجمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی باید با عزت و عظمت برگزار شود و با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه، نقش محور مقاومت و خدمات و سازماندهی شهید سلیمانی بیان شود.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید برای شهید سلیمانی در مدارس برنامه ویژه داشته باشد و نسل جوان و نوجوان را با مکتب شهید سلیمانی درگیر کند.

فداکار بیان کرد: ۱۷ دی به عنوان روز کرمان در تقویم رسمی ثبت شده که از این پس باید در برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین خواستار حضور همه اقشار مختلف مردم، اصناف و سازمان ها برای شرکت در مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله در روز چهارشنبه در مصلای امام علی(ع) کرمان شد.

کرمان در برگزاری مراسم شهید نصرالله برجسته باشد

نماینده ولی فقیه در استان کرمان نیز گفت: برای برگزاری مراسم سالگرد شهید سلیمانی نقش مردم باید پررنگ شود و مجموعه‌های دولتی و شبه دولتی، پشتیبان و بسترساز باشند، ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی در این جنبه موفق بوده و شاهد آن حضور پررنگ موکب‌های مردمی در هفته مقاومت هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی تصریح کرد: طی هفته مقاومت و سالگرد شهادت حاج قاسم هر شهرستان یک موکب قوی در مرکز استان داشته باشد؛ البته بعضی از شهرستان‌ها چند موکب‌ دارند و در شهرستان در کنار برنامه‌های مختلفی که برگزار می شود یک برنامه برجسته نیز برگزار شود.

وی با اشاره به برنامه تجمع شهادت شهید سید حسن نصرالله در کرمان تصریح کرد: کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام نام گرفته است و باید خود را برجسته جلوه دهد و همه با تمام ظرفیت در این مراسم حضور پیدا کنند.

به گزارش ایرنا مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله روز چهارشنبه(فردا) ساعت ۹:۳۰ در مصلای امام علی(ع) شهر کرمان شروع می شود.