بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: اعضای بدن یکی از مصدومان حادثه معدن طبس با رضایت خانواده‌اش به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدعلی آخوندی روز سه‌شنبه در تشریح این خبر گفت: "میثم معینی" که بعد از بستری در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس به شهر یزد اعزام شده بود، طی چند روز گذشته زندگی نباتی داشت.

وی اظهار کرد: با احتساب این کارگر فداکار معدنجو، شمار جانباختگان حادثه معدن زغال سنگ طبس به ۵۱ نفر رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: متوفیان حادثه معدن زغال سنگ شامل ۴۹ نفر در محل معدن، یک نفر مرگ مغزی و یک نفر هم با زندگی نباتی در بیمارستان بوده است.

وی گفت: همچنین اکنون پنج نفر دیگر از مصدومان در بیمارستان و تحت درمان هستند.

آخوندی ادامه داد: از این پنج نفر، یک نفر برای ادامه درمان به مشهد اعزام شده، یک نفر در بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند بستری است و سه نفر هم در بیمارستان یزد تحت درمان هستند.

حادثه انفجار ناشی از نشت گاز در معدن زغال سنگ «معدنجو» طبس حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ روی داد که ۲ بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفتند و براساس آخرین آمار رسمی در آن نوبت کاری ۶۵ نفر از معدنکاران دچار حادثه و محبوس شدند.

عملیات امدادی برای خارج کردن معدنکاران گرفتار در معدن تا صبح چهارشنبه چهارم مهر ماه ادامه یافت و در مجموع پیکرهای ۴۹ جانباخته از تونل‌های معدن خارج شد همچنین این حادثه ۱۶ مصدوم داشت که با مرگ مغزی ۲ نفر، شمار جانباختگان به ۵۱ نفر رسید.