تهران- ایرنا- رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: دولت در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و رسانه ای هنری، پژوهشی و مطالعاتی حوزه اربعین سرمایه گذاری و کمک کند.

حجت الاسلام حمید احمدی در حاشیه هشتاد و پنجمین نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با موضوع بررسی چالش ها و ارائه راهکارها در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، اظهار داشت: دولت خدمتگزار طی چند سال گذشته تاکنون در زمینه ایجاد زیرساخت ها و ارائه خدمات مختلف به زائران اربعین اقدامات بسیار خوبی ارائه کرده است اما امروز باید برای ماندگاری هر چه بیشتر اربعین ارائه خدمات را به سمت و سوی دیگری سوق دهیم.

وی با تاکید بر اینکه برای ماندگاری هرچه بیشتر اربعین حسینی با ظرفیت بالایی که دارد و به عنوان بزرگترین اجتماع بشری که از آن نام برده می شود و بیش از ۲۵ میلیون نفر از سراسر جهان با دین و آیین مختلف گرد هم می آیند، گفت: از دولت چهاردهم می خواهم توجه بیشتری به حوزه های رسانه، هنر، فرهنگی و مطالعاتی داشته باشد و به این عرصه کمک کند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اربعین گفت: امت سازی در حوزه اربعین یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی است که باید به صورت جدی به آن پرداخته و اقدام شود.

احمدی ادامه داد: بحث مقاومت و جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی نیز از دیگر مسائلی است که فعالان عرصه اربعین حسینی باید به آن پرداخته و ایفای نقش کنند.

وی با بیان اینکه موضوع برگزاری هیات های اندیشه ورز در اربعین نیز از دیگر برنامه هایی است که در آینده نزدیک به آن پرداخته خواهد شد، بیان کرد: بخش های کودکان و بانوان نیز در آیین ملکوتی اربعین از جمله مسائلی است که بیش از این باید مورد توجه و برنامه ریزی قرار گیرد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی با بیان اینکه بسیاری از فعالیت های فرهنگی اربعین به صورت داوطلبانه به عنوان یک کار نو و جذاب توسط مردم انجام می شود، گفت: در این عرصه باید توجه ویژه ای به ظرفیت های باقی مانده شود.

نشست کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی امروز سه شنبه دهم مهرماه با حضور اعضای کمیته فرهنگی در سالن وحدت سازمان حج و زیارت برگزار شد.