خواف - ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش خواف گفت: ۲۶۶ کلاس درس با مشارکت خیران و شرکت‌های معدنی خواف و اعتبارات اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی در این شهرستان در حال ساخت است.

روح الله غلام پور سدهی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح مدرسه سه کلاسه شهدای غزه شهرستان خواف در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ ۱۷۳ کلاس درس هم در یک سال گذشته با همراهی همین اشخاص در مناطق شهری و روستایی این شهرستان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: این تعداد کلاس درس با رویکرد تداوم جهاد خدمت و امید آفرینی و در راستای طرح هر سه شنبه یک مدرسه در قالب افزون بر ۵۰ مدرسه در مناطق شهری و روستایی شهرستان خواف مورد بهره برداری قرار گرفت.

رییس اداره آموزش و پرورش خواف گفت: مدرسه سه کلاسه شهدای غزه فولاد سنگان این شهرستان نیز امروز با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و با زیربنای ۱۴۰ متر مربع با مشارکت شرکت فولاد سنگان و اداره کل نوسازی استان خراسان رضوی در راستای طرح هر سه شنبه یک مدرسه در شهرستان خواف به بهره برداری رسید.

سه هزار و ۳۰۰ معلم در قالب ۳۴۰ کلاس درس، کار آموزش۴۳ هزار دانش آموز مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه در شهرستان خواف را بر عهده دارند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.