ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: تعمیرات اساسی(اورهال) پتروشیمی ایلام به مدت ۳۵ روز از فردا آغاز می‌شود و بسیاری از مشکلات این مجموعه در راستای افزایش تولید بر طرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "داود جعفری‌فر" روز سه‌شنبه در نشست با جمعی از اصحاب رسانه استان ایلام، اظهار کرد: شرکت پتروشیمی ایلام بزرگترین صنعت غرب کشور است که نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی در این استان مرزی ایفا می کند.

وی تأمین خوراک این مجتمع را بزرگترین چالش پتروشیمی ایلام دانست و افزود: برای استفاده از حداکثر ظرفیت پتروشیمی به منظور تولید پلی‌اتیلن، هم اکنون خوراک مجتمع از منابع مختلف در حال تأمین است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام تاکید کرد: در این راستا پنج حلقه چاه گاز در تنگه بیجار حفر شده و ۲ مورد از آن‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد که نقش اساس در تأمین خوراک این مجتمع پتروشیمی را دارد.

جعفری‌فر تاکید کرد: لود تراک و حمل خوراک اواخر امسال و سال آینده کم می‌شود ضمن این‌که در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه شاهد افزایش ۲۱ درصدی تولید در محصولات مختلف بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: ۲ گرید HDPE۷۷۰۰M و HDPE۷۷۰۰F برای اولین بار به تولیدات پتروشیمی ایلام افزوده شده که در سطح مجتمع‌های پتروشیمی کشور بی‌نظیر است.

به گفته جعفری‌فر، تولید واحد HD پتروشیمی ۱۵۷ هزار تن است که به کشورهای چین، ترکیه و حوزه CIC صادر می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام با اشاره به بحث مسئولیت‌های اجتماعی بیان کرد: یک هزار بسته نوشت افزار بین دانش‌آموزان نیازمندان و همچنین ۸۰ بسته معیشتی با هماهنگی آموزش‌ و پرورش‌ و کمیته امداد در این راستا توزیع شده است.

وی افزود: نیروی انسانی از اولویت‌های این مجتمع است و ۶۲۳ نفر نیرو در قالب ۲ قرارداد تأمین نیرو ساماندهی شده‌اند.

جعفری‌فر بیان کرد: واحد اصلی مجتمع پتروشیمی با هدف آماده‌سازی واحد الفین شامل ۲ هزار و ۷۵۶ فعالیت تعمیراتی شروع خواهد شد که باعث ارتقا سیستم کنترل واحد الفین است.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام تصریح کرد: تزریق برق به شبکه سراسری از اولویت‌های پتروشیمی است که برای اولین بار در تعمیرات اساسی در مجتمع تزریق برق به شبکه سراسری را داشته باشیم.

از اجحاف ۳۶ میلیون دلاری در حق پتروشیمی ایلام جلوگیری شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: یک شرکت ذی‌نفوذ بازاریابی و کارگزاری مستقر در تهران از سال ۱۴۰۰ برای فروش محصول DMDS، پتروشیمی ایلام را به پرداخت ۳۶ میلیون دلار خسارت محکوم کرده در صورتی که کل فروش این محصول کمتر از ۱۰ میلیون دلار بوده است.

جعفری‌فر با بیان اینکه مدیریت شرکت پتروشیمی ایلام با بکارگیری وکیل پایه یک دادگستری و ارجاع پرونده حقوقی از تهران به چوار اقدامات لازم را جهت جلوگیری از حیف و میل بیت‌المال و سرمایه‌ی ذینفعان به کار گرفته است، گفت: دعاوی کیفری در مراجع ذی‌صلاح تشکیل خواهد شد و قضات استان و رئیس دادگستری چوار با شجاعت در حال بررسی این پرونده حقوقی هستند.

نایب رئیس هیأت مدیره پتروشیمی ایلام بیان کرد: محصول راهبردی و استراتژیک DMDS سال ۱۴۰۰ برای نخستین بار و با کیفیتی برتر از محصولات وارداتی در کشور و پتروشیمی ایلام تولید شد و نیاز شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی ایران را تامین می‌نماید و برای فروش آن نیاز به شرکت‌های واسطه نیست.

وی تاکید کرد: قضات شجاع استان و اصحاب رسانه‌ اجازه ندهند حق استان در این پرونده پایمال شود.

به گزارش ایرنا، با احداث پالایشگاه گاز ایلام به منظور پالایش گاز میادین گازی تنگ بیجار و کمان کوه واقع در استان ایلام، طرح مجتمع پتروشیمی ایلام برای استفاده از محصولات اتان، C۳+ C۵ این پالایشگاه، پس از مطالعات اقتصادی در جلسه هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال ۱۳۸۱ تصویب شد.