شیراز - ایرنا - مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: برداشت ذرت دانه‌ای و سیلویی از سطح ۷۴ هزار و ۵۴۰ هکتار از مزارع استان فارس در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی صادقی سه‌شنبه با بیان اینکه برداشت محصول از اواسط شهریور ماه آغاز شده و تا اوایل بهمن ماه ادامه خواهد داشت، گفت: در سال زراعی گذشته ۲۰ هزار و ۴۴۰ هکتار ذرت دانه‌ای و ۵۴هزار و ۱۰۰ هکتار ذرت سیلویی در مزارع استان فارس کشت شد.

به گفته او؛ تاکنون ۹۰ هکتار ذرت دانه‌ای و ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار ذرت سیلوئی از مزارع استان فارس برداشت شده که عملکرد ذرت دانه‌ای ۱۰ تن در هکتار و ذرت سیلوئی ۶۳ تن در هکتار است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: پیش‌بینی می شود از این مزارع بیش از ۲۰۴ هزار و ۴۰۰ تن ذرت دانه‌ای و بیش از سه میلیون و ۴۱۰ هزار تن ذرت سیلوئی تولید شود.

صادقی اضافه کرد: بیشترین ارقام کشت شده ذرت شامل رقم‌های ۷۰۴، ۷۰۳، ماکسیما، گلادیوس، سیمون و BC۶۷۸، والبوم، کوردونا و مای است.

او با بیا اینکه محصول برداشت شده به عنوان خوراک دام و طیور در سطح استان فارس و استان‌های همجوار مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: ذرت از جایگاه ویژه‌ای در تغذیه دام و طیور برخوردار است که می‌تواند تأثیر بسزایی در خودکفایی محصول و عدم خروج ارز از کشور و واردات این نهاده داشته باشد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با هدف آشنایی کشاورزان با ارقام جدید و زودرس و روش‌های بهینه مصرف آب، طرح مقایسه ارقام در هشت شهرستان، طرح تغذیه در سه شهرستان، طرح تراکم بوته در ۲شهرستان و کشت نشایی در ۲شهرستان اجرا و در پایان برداشت محصول، نتایج آن در اختیار بهره برداران این حوزه قرار خواهد گرفت.