رشت - ایرنا - آئین شورعاطفه‌ها و توزیع ۱۲ هزار بسته نوشت افزار از سوی خیر گیلانی «اشکان معصومی» امروز سه‌شنبه از سوی آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان و فرماندهی آموزش تخصصی‌های دریای باقرالعلوم (ع) رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،جشن عاطفه‌ها فرصتی برای مشق مهرورزی است و دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی پسرانه شهدای نیروی دریایی رشت نیز در این مراسم با شور و شوق وصف‌ناپذیر شرکت کرده و با پاکت هدیه عاطفه‌ها برای همسالان کم برخوردارشان حاضر شدند.

ضرورت ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در آئین شور عاطفه‌ها با تشریح ماموریت‌های آموزش و پرورش بیان کرد: انتقال دانش و تخصص و همچنین انتقال فرهنگ، اعتقادات، باورها، سبک، مشی، دستاوردها و ارزش‌های کشور به نسل آینده ۲ ماموریت مهم آموزش و پرورش است.

محمدحسین رمضانی در این مراسم با تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل شهید حزب الله لبنان گفت: این شهید گرانقدر راه مقاومت جان خود را در راه قدس و کودکان غزه فدا کرده‌است.

وی با اشاره به اهمیت نیکوکاری و کمک به همنوع اظهار کرد: امروز شورعاطفه‌ها و روز نیکوکاری است؛ روزی که به شکل نمادین به همنوعان کمک می‌شود البته استمرار احساس و نیکوکاری بر عهده همگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به برگزاری ویژه برنامه‌های شور عاطفه‌ها در مدارس با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اشاره کرد و افزود: فرهنگ احسان و نیکوکاری باید بیش از پیش بین دانش‌آموزان ترویج داده شود و همه باید برای تحقق این مهم همکاری کنند.

رمضانی با تاکید بر عدالت آموزشی بیان کرد: هیج دانش‌آموزی نباید از چرخه آموزش دور بماند.

افزون بر ۲۰ هزار دانش‌آموز در گیلان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان نیز در مراسم توزیع ۱۲ هزار بسته نوشت افزار گفت: افزون بر ۲۰ هزار دانش‌آموز و هزار و ۴۰۰ دانشجو در استان زیرپوشش این نهاد قرار دارند.

سید مجتبی جلالی‌پور اظهار کرد: بیش از ۱۲۹ هزار خانوار به تعداد ۲۲۴ هزار نفر در گیلان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که از این تعداد، بیش از ۱۲ هزار سالمند و ۶۵ هزار سرپرست خانوار از حمایت‌های این نهاد بهره می‌برند.

وی اضافه کرد: بیش از ۶۵۰ نخبه از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد گیلان در جایگاه‌های علمی در سراسر کشور می‌درخشند.

بیشتر بخوانید:

جشن عاطفه‌ها در گیلان آغاز شد

در مراسم یادشده که با حضور پر شور دانش آموزان برگزار شد موسی فکور معاون امور عمرانی استاندار گیلان تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) را از اقدامات ارزشمند امام راحل عنوان کرد و اقدام خیر گیلانی را در اهدا ۱۲ هزار بسته نوشت افزار ستود.

ناخدایکم صابر مسیح‌ پور جانشین فرماندهی آموزش تخصصی‌های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت نیز در این مراسم با تاکید بر ترویج فرهنگ جوانمردی، احسان و نیکوکاری گفت: ارزش‌های انسانی لازمه رسیدن به اهداف و شناخت رسالت زندگی است که ریشه در باورها و اعتقادات اصلی ما دارند.