بوشهر- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۱۲ نقطه پرحادثه در قالب بهسازی و اصلاح پیچ‌های خطرناک در محورهای مواصلاتی این استان ایمن‌سازی و و رفع خطر شد.

به گزارش ایرنا ، عبدالکریم اخترشناس روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ایمن‌سازی پیچ‌های جاشک، گردنه پر خطر عامری دیلم، پیچ‌های محور دالکی به کنارتخته و تعریض محورهای مواصلاتی از جمله این طرح‌ها است.

وی افزود: در این راستا پروژه‌های راهداری با سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف در هفته دولت افتتاح شد.

اختر شناس یادآور شد: روکش آسفالت و لکه‌گیری ۵۴۷ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان در راستای ارتقای کیفیت راه‌های استان، ایمنی کاربران جاده‎ای و کاهش استهلاک خودروها از دیگر اقدامات مهم است.

وی ادامه داد: طی نیمه نخست امسال بهسازی و اصلاح گردنه و پیچ‌های خطرناک در دستور کار قرار گرفته و ۹۰ درصد طرح‌ها در زمینه روکش، لکه‌گیری و آسفالت حفاظتی است.

اختر شناس تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ۵ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با بیان اینکه ۲۶۹ تماس در حوزه حمل و نقل کالا بوده است، گفت: در مدت یاد شده ۱۳۴ تماس در بخش حمل و نقل مسافر و ۸۵۷ تماس در حوزه راهداری و ترانزیت بار بوده که به آنها پاسخ داده شده است.