سنندج- ایرنا- دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی کردستان در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و شهادت سیدحسن نصرالله، روز سه شنبه در سنندج تجمع کردند.

به گزارش ایرنا، دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این تجمع، با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل جنایت رژیم کودک کش صهیونیستی در به شهادت رساندن شهید سید حسن نصرالله را محکوم کردند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های کردستان در این مراسم با اشاره به اینکه شهادت شهید سید حسن نصرالله اهمیت خدمت به بشریت را به درستی نشان داد افزود: ۳۰ سال مقاومت و ایستادگی شهید سید حسن نصرالله در مقابل ظلم رژیم صهیونیستی به کودکان و زنان مظلوم لبنان پاداشی جز شهادت نبود.

حجت الاسلام حبیب حاتمی اضافه کرد: خدمت به بشریت و کشته شدن در این راه را مرده نپندارید چراکه در وجود آنان عشق و مسئولیت پذیری به دیگران است که پاداشی جز شهادت برای آنان نخواهد بود.

وی به ارزش جان انسان‌ها و فداکاری‌های افرادی چون شهید سید حسن نصرالله اشاره کرد و گفت: گذشتن از جان شیرین، کار هر کسی نیست اما برخی افراد همچون شهید سید حسن نصرالله برای حفاظت از جان دیگران، جان خود را کف دست می‌گیرند و از هیچ دشمنی نمی هراسند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های کردستان به شهیدان و فداکاری‌های آنان ارج نهاد و ادامه داد: پوشیدن لباس شهادت افتخار و نشان از پیروزی است.

حجت الاسلام حاتمی یادآور شد: شهید سلیمانی نیز در همین مکتب زندگی کرد تا شهید شد و شهادت شهید سید حسن نصرالله ادامه راه وی بود و این راه همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی لبنان عصر شنبه در بیانیه‌ای، شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را تایید کرد؛ هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محله مسکونی حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است.

به دنبال این حمله، حزب الله لبنان از جمعه شب گذشته تاکنون مواضع نظامی و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات متعدد موشکی و راکتی خود قرار داده است.